PERVERSIUNILE SEXUALE sunt mari pacate... Educatia sexuala ne invata ca multe dintre ele sunt cat se poate de normale - Perversiunile sexuale si bolile declansate, afectiuni fizice, mintale si sufletesti (psihice) Imprimare
Familie si educatie - Educatie
Scris de Administrator   
Duminică, 06 Iulie 2014
Vizualizări: 9151

PERVERSIUNILE SEXUALE sunt mari pacate... Educatia sexuala ne invata ca multe dintre ele sunt cat se poate de normale

PERVERSIUNILE SEXUALE sunt mari pacate... Educatia sexuala ne invata ca multe dintre ele sunt cat se poate de normale

  1. Preacurvarii (Cei casatoriti, desfranand cu persoane straine casatorite se numesc preacurvari.), homosexualii (Homosexuali se numesc aceia care desfraneaza anal barbat cu barbat sau barbatul cu sotia lui desfranand in chipul aratat mai sus.), cei care se impreuna cu dobitoacele, cei ce se impreuna cu femeile lor peste fire (impreunarea peste fire este atunci cand barbatul sau o femeie isi fac demonica placere sarutandu-se unde nu trebuie.), 15 ani sa nu se impartaseasca.
  2. Curvarii (Curvie se cheama atunci cand doi necasatoriti sau vaduvi desfraneaza.), sapte ani sa nu se impartaseasca.
  3. Cine va curvi cu sora lui de un tata si de o mama, 20 de ani sa nu se impartaseasca.
  4. Cine va curvi cu nora sau cu mama soacrei, 11 ani sa nu se impartaseasca.
  5. Cine va curvi cu cumnata lui sau cu vara primara, 10 ani sa nu se impartaseasca.
  6. Cine va curvi cu a doua vara, 9 ani sa nu se impartaseasca.
  7. Cine va curvi cu nasa care l-a botezat, 20 de ani sa nu se impartaseasca.
  8. Cine va curvi cu cumatra, adica cu mama nasei care a botezat, cine va curvi cu doua surori sau, femeia, cu doi frati, 11 ani sa nu se impartaseasca.
  9. Cine va curvi cu mama vitrega si cine a desvirginat o fecioara mai mica de 12 ani, acela 12 ani sa nu se impartaseasca.
  10. Cel ce a curvit cu femeia sa peste fire (impreunarea peste fire este atunci cand barbatul sau o femeie isi fac demonica placere sarutandu-se unde nu trebuie.), sa nu se impartaseasca 15 ani; la fel si femeia se canoniseste daca a fost cu voia ei; iar daca a fost silita (adica fara voia ei), 6 ani sa nu se impartaseasca.
  11. Cel ce s-a casatorit a doua oara, 1 an sa nu se impartaseasca.
  12. Cel ce s-a casatorit a treia oara, 10 ani sa nu se impartaseasca; iar de are copii si are sub 40 de ani, 5 ani sa nu se impartaseasca. Daca a trecut de 40 de ani si are copii, sa nu i se mai ingaduie a treia casatorie.
  13. A patra casatorie nu este ingaduita; iar daca cineva a incheiat-o, acea casatorie sa se desfaca si 8 ani sa nu se impartaseasca.
  14. Daca se va impreuna cineva inainte de cununia religioasa, 1 an sa nu se impartaseasca.
  15. Daca cineva va curvi cu mama logodnicei lui sau cu o alta ruda a ei, acea casatorie se opreste.
  16. Cel ce a facut malahie (Onania [masturbare, dar si coitus intreruptus sau retragerea penisului din vagin inainte de a ejacula, inainte ca barbatul sa ejaculeze, etc.]), 40 de zile sa manance hrana uscata si sa faca cate o suta de matanii pe zi, si cu mare cainta in suflet hotarandu-se de a nu mai gresi; se poate impartasi cu Sfintele Taine. Daca nu indeplineste canonul aratat mai sus, 1 an sa nu se impartaseasca.
  17. Femeia fiind in timpul periodului [ciclului], adica in zilele necuratiei ei, sa nu se impreune cu barbatul si nici in biserica nu poate sa intre, insa ia anafora si aghiazma, ori sa sarute sfintele icoane, mai inainte de opt zile, adica mai inainte de a fi trecut periodul ei. Daca femeia, dupa opt zile nu s-a facut bine, atunci mai prelungeste timpul pana s-a facut deplin sanatoasa. In duminici si sarbatori, miercuri si vineri si in cele patru sfinte posturi de peste an, sotul ei si sotia sa se pastreze in curatie ( Pentru duminici si sarbatori sotul si sotia sa nu aiba impreunare de vineri orele 24 si pana duminica orele 17. Cei casatoriti dorind sa se impartaseasca la praznice, sarbatori duminica, sau in oricare alt timp sa aiba 7 zile. fara impreunare inainte si trei zile dupa impartasanie. Cei tineri. insa, de curand casatoriti, pot sa se impartaseasca cu trei zile de curatie mai inainte de a se impartasi, si o zi dupa aceea.).
  18. Cei care fac malahie unul cu altul sau femeie cu femeie, 80 de zile sa se canoniseasca mancand hrana uscata in toate zilele si facand cate o suta de matanii pe zi. De nu va implini acest canon, 2 ani sa nu se impartaseasca si sa faca cate o suta de matanii pe zi.


Cititi va rog si:

CAT DE PACATOSI SUNTEM...Pacatele care opresc de la Sfanta Impartasanie si canonisirea lor dupa Sfintele Canoane

Iata si detaliile:

CURVIA LAICILOR [MIRENILOR - MIREANUL ESTE UN OM CARE NU E PREOT NICI CALUGAR, NICI MAICA, NU FACE PARTE DIN CLER]


454. - Se numeste curvie, pacatul sexual facut de un barbat si o femeie, a caror fapta se numeste simpla curvie sau desfranare. Daca unul este necasatorit, el face simpla curvie, iar cel casatorit savarseste preacurvie sau adulter, sau rasdesfranare si se canoniseste fiecare dupa situatia si fapta sa. In Vechiul Testament curvia se pedepseste cu moartea: "Daca fata s-a dovedit a nu fi fecioara, sa se scoata la usa tatalui sau si sa fie ucisa cu pietre, pentru ca a savarsit nelegiuire in Israel. Sa se curete astfel raul din mijlocul poporului" (Deut. 22.13-21). Unirea casatoriei legiuite are de scop nasterea de copii, pe cand prin curvie se infaptuieste numai pacatul osandirii de sine si de altul. "Fugiti de curvie! Orice pacat pe care il face omul, este in afara de trup, dar cine curveste intr-al sau trup pacatuieste. Oare nu stiti ca trupul vostru este biserica Duhului Sfant, care locuieste intru voi si pe care l-ati primit de la Dumnezeu?" (I Cor. 6,1S-19). Curvarii, imparatia lui Dumnezeu, nu o vor vedea (I Cor. 6,9-10; Gal. 5,19-21; Efes. 5,5; Apoc. 21,8).

455. -"Daca cineva, dorind femeie, se va inclina sa se culce cu ea, dar dorinta nu s-a implinit, invederat este ca a fost ajutat de harul lui Dumnezeu." -Neocez.4.

456. -"Cel ce s-a intinat in somn cu patima scurgerii, o zi se opreste de la impartasanie, va citi psalmul 50 si va face 50 de metanii si astfel se socoteste ca s-a curatit de intinaciune" I. Post. 8.

457. -"Cel ce s-a intinat cu trupul fiind treaz, se opreste de la impartasanie sapte zile, citind in fiecare zi psalmul 50 sifacand 50 de metanii" I. Post. 9

458. -"Cel ce a facut malahie, se canoniseste 40 de zile, hranindu-se cu mancare uscata si facand in fiecare zi cate o suta de metanii". -I. Post. 10.

459. -"Iar amestecarea provocarii cu altii, ca ceea ce este o malahie indoita, se canoniseste pana la 80 de zile". I. Post.11 .

460. -"Daca vreun cleric, mai inainte de hirotonie, a cazut in malahie, poate nestiind ca numai pentru aceasta nu se va opri de la preotie, mai intai sa se canoniseasca indeajuns si apoi sa fie hirotonisit. Iar, daca va face acest pacat dupa hirotonie, dupa ce va inceta de a mai pacatui, fiind canonisit dupa cuviinta, la un an sa i se dea sa slujeasca cele preotesti. Dar daca si dupa ce va cunoaste pacatul, ar mai repeta aceasta gresala de doua sau de trei ori, sa nu mai slujeasca ca preot, ci sa treaca in dreapta citetilor", I. Post. 12

461. -"Insa si femeile vor primi canonisirea pentru malahie, care s-a sarutat si pipait cu un barbat, fara a fi stricata." I. Post. 13.

462. Canonul al patrulea al Sfantul Grigore de Nisa, pe cel curvar il afuriseste pe un timp de noua ani de la sfintele taine, iar canonul al 59-lea al lui Vasile cel Mare, pe timp de sapte ani". I.Post. 14; s. Aten. IV, p. 437.

463. -"In canonul al 21-lea al Sfantul Vasile, pe cel ce este insurat cu o femeie si cade in curvie, merita sa fie canonisit indoit mai mult decat cel ce nu are femeie si este stapanit de aceasta patima " I. Post. 15.

464. -"Canonul 4, al Sfantul Grigore de Nisa, izgoneste de la impartasanie pe preacurvar pe timp de optsprezece ani. Canonul 58 al Sfantul Vasile ii ingaduie sa se impartaseasca dupa cincisprezece ani. Canonul 20 Ancira dispune ca, canonisirea sa se termine dupa sapte ani. Noi socotim ca unul ca acela, dupa trei ani sa se impartaseasca, numai cu conditia ca, dupa ceasul al noualea (15) zilnic, sa manance mancare uscata si sa faca 250 metanii. Iar, de va fi neglijat si nu va implini aceasta, va astepta sfarsitul timpului hotarat de Parinti". 1. Post. 20.

465. -De va pacatui cineva cu o pagana, evreica, turcoaica, sau eretica neavand sotie legitima, se canoniseste trei ani, mancand hrana uscata dupa ora a noua (15) si facand zilnic cate 200 de metanii. La fel se canoniseste si femeia care nu are sot legitim, daca va pacaiui cu evreu, turc, eretic sau armean. Daca barbatul care are sotie si, femeia care are barbat legitim, ar pacatui cu astfel de persoane pagane sau eretice, se canoniseste patru ani sau cinci ani, mancand hrana uscata dupa ceasul al noualea (15) si facand zilnic cate 250 metanii". -1. Post.

466. -"Daca o femeie ar pacatui cu un famen, se canonisesle trei ani, mancand hrana uscata dupa ora a noua (15) si facand zilnic cate 300 de metanii" I. Post. 64.-

467. -"Cand apostolul zice: Daca vreun frate va fi numit desfranat, cu acesta nu trebuie a sta la masa (I Cor. 5,11), se vede ca nu zice cu acela pe care il stiu unul sau doi ca este desfranat, ci cu acela pe care toti il stiu ca este defranat. Pacatele facute fara rusine in public, atrag o mai mare osanda. (pentru sminteala pubiica). Nichifor 37.

468. -"Stricarile cele facute prin deplina silire, sa ramana fara canonisire; deci si sclava, daca se va silui de stapanul sau, este necanonisita". -Sfantul Vasile. 49.-

469. -"Curvarul va fi neimpartasit cu sfintele taine sapte ani; Doi ani tanguindu-se, doi ascultand, doi ingenunchind, si numai unul stand impreuna, iar in al optulea an, va fi primit la impartasire" Sfantul Vasile 59.-

470. -"Iata cum trebuie sa se aprecieze pacatele, care izvorasc din placere si miscarea patimilor. Unii le impart in preacurvie si simpla curvie. Cei mai scrupulosi au socotit si curvia egala cu preacurvia, pentru ca insotirea cea legiuita a barbatului cu femeia este numai una, Deci, tot ceea ce este ilegal, este nedrept si contra legilor si, tot cel ce ia altuia, inseamna ca se bucura de ceea ce nu este al sau (furt moral). Dumnezeu n-a dat barbatului decat o singura femeie, iar femeia nu poate sa aiba decat un singur cap. Legea naturii nu ingaduie decat placerea casatoriei legitime, celor ce stiu sa-si stapaneasca vasul trupului lor in sfintenie si cinste, asa cum spune apostolul (I Tes. 4, 4). Insa a lua ceea ce este al altuia, insemneaza a lua o femeie care nu este a sa, chiar cand ea n-are barbat. Deci, cand se cerceteaza indeaproape si, curvia nu este prea departe de preacurvie, de aceea si Scriptura zice: "Nu fii prea-mult timp cu cea straina" (Prov. 5,20).

"Totusi, parintii au socotit ca slabiciunile celor neputinciosi trebuiesc tratate cu ingaduinta si potrivit cu aceasta distinctie generala, ei au zis ca curvia este o supunere sub navala poftelor, care nu face nedreptate altei persoane si, ca preacurvia este o nedreptate facuta altuia".

"Stricarea dobitoacelor si pederastia este ceva asemanator, adica o preacurvie contra naturii, (animalelor si oamenilor) carora li se face nedreptate. Pentru toate aceste feluri de pacate, se aplica acelas fel de tratament, pentru ca cel pacatos sa se curete de aceste murdarii, lepadandu-se de josnicia poftelor".

"Intrucat prin curvie, nu se face nedreptate altuia, s-a prescris numai o jumatate din timpul pocaintei, decat cel pentru preacurvie, stricarea dobitoacelor, sau curvia cu barbatii, adica sodomia, pentru ca aceste pacate au o dubla vinovatie: a placerii lor personale oprite si nedreptatea facuta altuia (a celuilalt barbat sau animal).

"De asemenea si canonisirea va fi diferita. Se va pedepsi mai usor cel ce de buna voie isi marturiseste pacatul, cu toate ca nu este stiut de nimeni si care deja (inainte de spovedanie) si-a inceput vindecarea poftelor sale pacatoase, dand dovada de o adevarata pocainta. Insa, cel care a fost descoperit de altii, va fi osandit la o pocainta mai lunga si, nu i se va da voie sa se impartaseasca, decat dupa ce se va curati pe deplin".

"Canoanele pedepsesc pe curvari, ca trei ani sa fie inlaturati de la rugaciunile obstesti, alti trei ani sa asculte si, apoi alti trei ani sa ingenunche cu cei pacatosi si, apoi (dupa noua ani), se va invrednici de sfintele taine".

"Cei ce au dat dovada de o pocainta mai serioasa, vor putea fi scutiti de o parte a pocaintei, asa cum duhovnicii vor socoti ca este mai de folos pentru mantuirea credinciosilor. Acestia vor putea fi primiti mai curand la Sfintele Taine, in urma incercarilor si a canonisirilor la care au fost supusi. Insa, dupa cum este oprit de a arunca margaritarul inaintea porcilor (Matei 7,6), adica de a da sfintele taine cu usurinta, tot asa este o nedreptate de a opri de la sfintele taine pe cel ce s-a lepadat de pacate cu toata hotararea, prinlr-o curata pocainta".

"Preacurvia, precum si toate celelalte pacate (curvia cu dobitoace sau sodomia), se vor canonisi ca si curvia, dublandu-se cele trei stadii de pocainta (adica 18 ani). Totusi, se va tine seama de felul pocaintei fiecaruia, pentru a i se iconomisi corect timpul ca sa ajunga la impartasirea sfintelor taine", -Sfantul Gr. de Nisa 4.

471 -"Cu privire la femeile robite si necinstite de barbati trupeste, sa nu se canoniseasca toate la fel. Daca viata vreuneia, mai inainte, era necinstita, dupa ochii celor ce curvesc, precum este scris, este invederat ca depriderea obiceiului curvesc, se socoteste ca a fost urmata si in vremea robiei si, unele ca acestea nu trebuie, prea lesne impartasite. Insa, daca vreo femeie, mai inainte traia in neprihanire, dovedindu-se a trai in curatie si departe de orice banuiala, iar acum din sila si grea nevoie a cazut sub batjocura; cu privire la una ca aceasta, avem pilda in Deuteronom, despre o fecioara, pe care un om a gasit-o la camp si, silind-o s-a culcat cu ea. "Sa nu-i faceti nimic, zice Scriptura, ca ea nu a facut pacat de moarte, caci pacatul ei se aseamana cu omul caruia s-ar ridica vecinul lui si l-ar omori; acea fecioara a strigat dupa ajutor, dar nu a fost nimeni ca s-o scape (Deut. 22, 26-27). Asa se judeca si acest caz". -Sfantul Gr.; Neocez. 1.

  
CURVIA – PREACURVIA

472. -Curvia se numeste preacurvie, cand cineva lasa sotul legitim si se duce la altul. In Vechiul Testament se pedepsea cu moartea. "Daca un om preacurveste cu o femeie maritata, daca preacurveste cu sotia aproapelui sau, omul acela si femeia sa fie pedepsiti cu moartea" (Lev. 20, 10; Deut. 22,22). In Noul Testament nu se mai da pedeapsa cu moartea trupeasca, dar s-a legiuit pentru preacurvari moartea sufleteasca, adica, osanda in muncile vesnice daca ei nu se pocaiesc: "Nu va inselati singuri: nici curarii, nici inchinatorii la idoli, nici preacurvarii, nici malahii, nici sodomitii, imparatia lui Dumnezeu nu o vor vedea" (I Cor. 5, 9-10; Gal 5,21; Ev. 12,14)

473. -"Barbatul care nu stie ca femeia sa preacurveste, n-are pacat , insa daca el stie pacatul ei si n-o indreapta si nici ea nu se pocaieste, ci staruie in pacat, el se face vinovat de pacatul ei si partas la preacurvie si de aceea el trebuie sa o lase. Daca ea se pocaieste, barbatul poate s-o primeasca, insa nu de multe ori, caci pentru robii lui Dumnezeu este numai o pocainta. … Daca cineva pacatuieste mereu si se pocaieste si se joaca de-a pocainta si de niciun folos nu este pocainta pentru un astfel de om, caci cu greu va dobandi viata" Herma, Pastorul 1-4

474. -"Dupa hotararea Domnului, nimanui nu-i este iertat sa se desparta de sotia sa, decat numai din motive de preacurvie (Matei 5,32), care de asemenea priveste atat pe barbati cat si pe femei. Insa, obiceiul nu este chiar asa, fiindca femeile sunt mai nedreptatite, caci apostolul zice, ca cel ce se lipeste de o femeie preacurva, se face un trup cu ea (1 Cor. 6,16). Iar Ieremia zice, ca femeia de se va impreuna cu alt barbat, sa nu se mai intoarca la sotul ei, ca spurcandu-se cu altul, spurcata sa ramana (Ier. 3, 1). Si iarasi: Cel ce va tine o femeie preacurva este un om fara de minte si nelegiuit, (Pilde 18, 23). Iar obiceiul ne arata ca femeile pot sa tina pe barbatii lor chiar daca ei au curvit sau preacurvit. Femeia care traieste cu un barbat lasat de sotia lui, nu stiu daca ar fi socotita preacurva. Pentru ca aici vina se rasfrange asupra femeii care si-a lasat barbatul si deci a rupt casatoria; chiar daca ea a fost batuta si nedreptatita, trebuie ca sa rabde si mai mult ca sa nu se desparta. Nicaieri nu s-a obijnuit ca femeia sa se desparta de barbatul necredincios, chiar daca el ar fi desfranat, ci sa rabde pana la sfarsit. Ca ce stii, o, femeie, daca iti vei mantui barbatul? (I Cor. 7, 6). Dar, femeia care isi lasa barbatul si se duce dupa altul, este preacurva, iar barbatul parasit de ea, este tolerat si alta femeie care locuieste acum cu el, ea nu este de osandit. Insa, daca barbatul din initiativa lui, despartindu-se de sotia sa si va lua alta el este preacurvar, fiindca o face pe ea sa fie preacurva, cit si femeia care vietuieste cu dansul de asemenea este preacurva, fiindca a tras la ea barbat strain" – Sfantul Vasile 9.

475. -"Daca un barbat casatorit nu se multumeste cu sotia sa si ar cadea in preacurvie, el va fi canonisit mai aspru dupa gravitatea pacatului sau. Insa nu avem un canon, care sa-l osandeasca ca preacurvar, daca eL a pacatuit cu o femeie nemaritata. Dar pentru femeie se spune: Preacurva spurcandu-se nu se va mai intoarce la barbatul ei (Ier. 3, 1), caci daca o va primi el este lipsit de minte si nelegiuit (Pildele 18, 22). Dimpotriva, despre barbatul care a preacurvit, nu se spune ca el sa fie lepadat de femeia sa, ci ea il va tine si dupa ce a preacurvit. Sotul trebuie sa alunge pe sotia sa preacurva, insa acestei oriaduieli cu greu i se va gasi explicatie, insa asa este obiceiul pana acum", – Sfantul Vasile 21.

476. -"Parintii au oprit de a face cunoscuta in public femeia care a preacurvit si care s-a spovedit din evlavie, de teama de a nu fi expusa primejdiei. Insa, ei au poruncit ca ea trebuie sa fie oprita de la impartasire pana ce isi va implini vremea pocaintei" – Sfantul Vasiie 34.

477. -"Daca femeia si-a parasit barbatul, se cuvine a cerceta cauza acestei parasiri si daca, ea nu este indreptatita sa-l lase ea va trebui sa fie canonisita, iar barbatul va fi fara vina, fara a fi oprit de impartasire cu biserica". SfantulVasile 35.

478. -"Barbatul care a luat femeia altuia, dupa ce ea ii va fi luata prin judecata, el va fi canonisit ca un preacurvar (15-18 ani), iar daca se casatoreste cu alta libera, nu se osandeste" SfantulVasile 37

479 -"Femeia care traieste cu un barbat preacurvar si ea este preacurva in toata vremea" Sfantul Vasile 39.

480. -"Preacurvarul va fi oprit de la impartasire cincisprezece ani: Patru ani va plange la usa bisericii, cinci ani va asculta, patru ani va ingenunchea si doi ani va sta cu credinciosii, apoi va primi sfanta impartasanie dupa 15 ani" SfantulVasile 58.

481. -"Femeia care preacurveste, sau barbatul care va preacurvi, se canonisesc sapte ani, dupa treptele cele randuite, dupa care vor fi impartasiti" Ancira 20.

482. -"Femeia care isi paraseste barbatul si se duce dupa altul este preacurva, dar cum arata Sfantul Vasile (9, 21), intemeindu-se pe Ieremia 3, 1, care zice ca femeia care se duce dupa alt barbat, sa nu se mai intoarca la barbatul cel dintai, ci spurcandu-se, spurcata sa ramana. Si iarasi: Cel ce ia o preacurva este nebun si nelegiuit (Prov. 16, 23). Deci, daca se va dovedi ca femeia a fugit, fara motiv, de la barbatul ei, barbatul lasat este vrednic de iertare si comuniune cu biserica, iar ea, de pedeapsa. Barbatul care isi va parasi sotia lui legitima si va lua alta, dupa hotararea Domnului (Luca 16,18), el este supus canonisirii preacurviei. Sfintii Parinti au hotarat ca acestia un an sa planga, doi ani sa asculte, trei ani sa ingenuncheze si al saptelea an sa stea impreuna cu credinciosii si daca se vor pocai cu lacrimi, sa se invredniceasca de darurile sfintei impartasanii" VI ec.87.

483. -"Cel ce tine femeie fara de lege (adica rudenie), nu numai din cliros sa se goneasca, ci inca si din biserica, pana ce se va desparti de ea si dupa ce se va desparti, sa se canoniseasca, ca un amestecator de sange" -ILT, 82.

484. -"Cel ce stie ca-i curveste muierea si el tot o tine in casa si se face ca nu stie nimic si, o lasa de a face preacurvie, atunci se cheama ca el o inchiriaza si se va pedepsi pentru indoita curvie" ILT, 131.

485 -"Muierea de-si va lasa barbatul ei si va lua altul…, sa aiba pocanie noua ani sa faca in toate zilele 36 metanii; numai paine sa manance luni, miercuri si vineri. Barbatul care a luat-o, acelasi canon are"… PBG, 66.

486. -"Nu poate intra in preotie candidatul a carui sotie a preacurvit, dupa spusa canonului al optulea de la Neocezareea. Se hotaraste ca femeia care a preacurvit dupa hirotonia sotului, sa fie lasata, sau sotul sa se lase de preotie" (daca mai vrea sa o mai tina de sotie ) -Sfantul I. Post. 21.

CURVIA-SODOMIE (SEXUL ANAL, SEXUL ORAL)

487. -"Curvia -sodomie este pacatul pe care il face barbat cu barbat sau barbat cu femeie cand nu vor sa aiba copii. El este pacat strigator la cer. "Strigatul (dreptatii dumnezeiesti) impotriva Sodomei si Gomorei s-a marit foarte si, pacatul lor este foarte greu" (Fac. 18,20). "Daca cineva se va culca cu un barbat asa cum se culca cu o femeie, amandoi au facut o mare uriciune, de aceea ei trebuie pedepsiti cu moartea, iar sangele lor sa cada asupra capului lor" (Lev.-120-20, 13; Deut. 23,17; Rom. 1, 26, 32). Sodomitii si Gomoritii, adica cei ce fac spurcaciuni in gura, imparatia lui Dumnezeu nu o vor vedea" (I Cor. 5, 9-10).

488. -"Cel ce va umbla cu femeia peste fire, cinci ani si preot sa nu se faca". – Molitfelnic

489. -"Asa sa canonisesti si pe femeie de va fi fost cu voia ei, iar de va fi fost cu sila, mai usor s-o canonisesti, insa cum vei pricepe tu sila ei". -Molitfelnic –

490. -"Cine curveste cu muierea pe unde nu e treaba, ce se cheama pe sezut, 4 ani, 150 metanii pe zi. Iar, de se va face cu muieri mai multe aceasta si mai multa invatatura sa i se dea; asijderea tot pacatul sa se numere si sa se socoteasca cate este si cum este, ca una este o muiere, iar alta sunt doua muieri, iar alta sunt trei muieri si altele multe. Asijderea muierii unul este pacatul cu un barbat si altul cu doi barbati si altul trei baibati si alti multi barbati"-PBG,84.

491. -"Sodomitii, curvarii cu animale, ucigasii, fermecatorii, preacurvarii, idolatrii, vrajitorii, toti sunt vrednici de aceeasi pedeapsa; drept aceea, aplica la toti acestia acelasi tratament (15 ani). Sa nu te indoiesti a primi pe cei ce au facut pocainta timp de treizeci de ani pentru ca ei au curvit din nestiinta. Nestiinta, marturisirea de buna voie si lungimea timpului, ii arata a fi iertati de Dumnezeu, fiindca aproape un veac de om au stat sub stapanirea satanei ca sa se invete a nu mai face pacate, iata dar, ca in acest caz, trebuie sa poruncesti duhovnicilor, pentru a-i mai primi cat mai curand, mai ales ca ei se marturisesc cu lacrimi induiosatoare si duc o viata vrednica de mila" – Sfantul Vasile 7.

492. -"Cel ce a facut sodomie cu parte barbateasca, se va canonisi ca cei ce fac preacurvie, adica cincisprezece ani" -Sfantul Vasile 62.

493. -"Canonul al patrulea al lui Grigore de Nisa exclude de la impartasire 18 ani pe cel ce face sodomie, iar canonul ni 62-lea al lui Vasile cel Mare, 15 ani. Insa noi socotim ca trei ani sa se excluda de la impartasire, daca unul ca acesta plange si posteste zilnic si seara mananca mancaruri uscate si face doua sute de metanii. Iar, daca se deda mai mult lenevirii, sa implineasca 15 ani". -I. Post. 29.

494. -"Daca cineva face sodomie cu doi frati , deasemenea se canoniseste (50) patru ani, daca mananca uscat dupa ceasul al noulea din zi si face zilnic cate trei sute de metanii". -I. Post. 51

495. -"Daca cineva face sodomie cu ginerele sau, se canoniseste patru ani, daca mananca hrana uscata dupa al noualea ceas din zi si face cate doua sute de metanii", -I. Post. 52.

496. -"Daca cineva face sodomie cu fratele sau, se canoniseste opt ani, daca mananca hrana uscata dupa ora a noua din zi si face in fiecare zi cate patru sute de metanii". – Sfantul Ioan Post. 53.

497. -"Daca vreun frate mai mic, ar suferi sodomie de la altul mai mare, fara sa faca si el sodomie, se canoniseste trei ani, daca mananca hrana uscata dupa ora a noua din zi, facand cate o suta de metanii". -I. Post. 54.

498. -"Daca cineva face sodomie cu sotia sa, se canoniseste opt ani, daca mananca hrana uscata dupa ora a noua din zi si sa faca in fiecare zi cate doua sute de metanii". I. Post. 65.

499. -"Cel ce face sodomie cu sotia lui, acela preot sa nu se faca, ci numai sa se desparta de tot de dansa si daca se va desparti atunci, sa se canoniseasca cinsprezece ani si sa nu se impartaseasca". -ILT, 231.

500. -"Pacatul sodomiei se osandeste cu doua judecati: biserica ii afuriseste, iar judecata lumeasca ii osandeste la moarte si trupul i se arde in foc", -ILT, 333.

501. -"Sodomitenii se considera mai rau decat ucigasii, fiindca e cu mult mai bine de a muri, decat a trai in halul acesta. Ucigasii despart sufletul de trup, dar acestia, impreuna cu trupul ucid si sufletul. Orice fel de pacat nu se poate compara cu aceasta grozava nelegiuire si daca, cei ce patimesc de aceasta boala ar simti grozavia acestei pofte pacatoase, ar prefera ca mai bine sa moara de o mie de ori, decat sa faca aceste pacate… Unul ca acesta este vrednic de batut cu pietre si de femei si de barbati, caci a nedreptatit si a defaimat ambele sexe". Sfantul Ioan Hrisostom, Rom. Om. a V- a

CURVIA CU RUDE SPIRITUALE

502. -"Pentru ca rudenia spirituala este mai mare decat legatura inrudirii trupesti, noi am cunoscut ca in oarecare localitati, unii (nasi) primesc copiii din sfantul si mantuitorul botez si dupa aceasta, mamele acestora ramanand vaduve, ca cumetri intra cu ei in legatura de casatorie. Hotaram ca de acum incolo, sa nu se mai faca aceasta. Iar, daca dupa hotararea acestui canon, s-ar mai gasi unii care ar mai face aceasta, mai intai sa se desfaca de insotirea nelegiuita, iar apoi sa se supuna canonisirilor pentru curvie". -VI ec. 53.

503. -"Cine va curvi cu nasa sa noua ani sa se pocaiasca, metanii in zi 150. Cine cu fina sa ce a botezat, 12 ani si metanii 300". -PBG, 86.

504. -"Cine va curvi cu mama nasei sale, ani 11; iar cu nasa, 20". -Molitfeinic.

505. -"Iar la fina-sa, care-i cade fata sufleteasca ani 20" -ILJ, 330.

506. -"Daca va curvi cineva ai fiica-sa cea de botez o data, se canoniseste opt ani, iar de mai multe ori zece ani, daca va manca-uscat dupa ora a noua si va face cate cinci sute de metanii mari" -I. Post. 57.

507. -"Daca va curvi cineva cu cumatra-sa, sa se canoniseasea opt ani si sa faca in fiecare zi cate trei sute metanii mari", -I. Post. 58.


CURVIA CU RUDENII

508. -"Curvia cu mama, sau a fetei cu taica-sau, in Vechiul Testament erau pedepsite cu moartea: "Daca cineva se va culca cu sotia tatalui sau si astfel descoperea goliciunea tatalui sau, omul acela si femeia aceea, sa fie pedepsiti cu moartea si sangele lor sa cada asupra copilului lor" (Lev. 20, 21). In Noul Testament, acest pacat s-a considerat cu totul starpit, insa nu lipsesc cazuri de astfel de pacate. "De se va afla cineva cu mama sa vitrega, 12 ani sa nu se impartaseasca, daca face si alte canonisiri: post, metanii, milostenii, iar daca este neglijent 20 de ani sa stea neimpartasit". ILT, 330.

509. -"Cel ce curveste cu mama sa vitrega (mastera), se va supune aceleasi canonisiri ca si cei ce curvesc cu surorile lor" (20 ani). Sfantul Vasile 79.

510. -"De va pacatui cineva cu mastera (mama vitrega), se canoniseste 3 ani, daca posteste pana seara, cand va manca hrana uscata si va face zilnic cate 500 de metanii". I. Post. 49.

511. -"Daca va curvi cineva cu fiica-sa odata, se canonisesle 5 ani, iar de va cadea de mai multe ori 5 si 7 ani, daca va manca uscat dupa ora a noua ( = 15) si in fiecare zi va face cate 500 de metanii mari". I. Post. 55.

512. -"Daca va curvi cineva cu maica-sa o data, se canoniseste 7 ani, iar de mai multe ori, 12 ani daca va manca uscat dupa ora a noua si va face cate 500 de metanii mari". I. Post. 56.

513. -"Daca cineva se va spurca cu muierea tatalui sau, ce este mastera sa, sa se canoniseasca 9 ani, sa manance sec, iar sambata si impartasire numai doi ani, daca va manca hrana uscata dupa ora a noua si va face cate 300 de metanii in fiecare zi. Daca va fi lenes, sa plineasca anii cei hotarati de Parinti". -I. Post. 25.

521. -"Cel ce va curvi sa nu se impartaseasca, astfel:

-cu sora sa, 20 de ani;

-cu vara sau soacra, 11 ani;

-cu vara buna, 10 ani;

-cu vara a doua, 9 ani;

-cu fina-sa, 20 de ani;

-cu sotia fratelui sau, sau cu doua surori, sau cu doi frati, 11 ani;

-cu mama vitrega, 12 ani;" -ILT, 330 si Trebnic p. 519.

522. -"Curvia cu vara sau cu varul sau, este un pacat mai mare decat simpla curvie si, mai mic decat cu sora si deci, canonisirea va fi intre aceste doua cazuri, adica intre 10-15 ani". Cel ce va curvi "cu vara a doua, 9 ani" va fi neimpartasit. Totul atarna de repetarea pacatului, sminteala produsa si hotararea de indreptare (ILT, 330 si Trebnic p. 519).

523. -"De va curvi cineva cu vara sa primara, se canoniseste doi ani, daca mananca uscat dupa ora a noua si in fiecare zi facand cate 500 de metanii mari". -l. Post. 60.

524. -Curvia cu soacra este un pacat greu: "Daca cineva se va culca cu fata si cu mama ei, aceasta este o nelegiuire si trebuie sa fie arsi in foc si el si ele, ca sa se starpeasca aceasta nelegiuire" (Lev. 20, 14). "Blestemat sa fie cel ce se va culca cu soacra sa" (Deut. 27,23).

525. -"De va curvi cineva cu mama logodnicei lui, ani 14 si nunta aceea sa nu se faca, iar de s-a facut nunta, sa nu se desparteasca". -Molitfelnic-.

526. -Acelorasi canonisiri (Sfantul Vasile 75, 76), se va supune si cel ce curveste cu soacra sa, nefiind despartit de sotia sa, dupa legea care zice: "Cele intarite la inceput sa ramana neschimbate in toate imprejurarile". Dar sfantul sinod de acum hotaraste, ca cei ce savarsesc un astfel de pacat blestemat, sa fie opriti de la impartasanie 6 ani, canonisindu-se astfel: "sase luni sa nu manance carne, mergand totdeauna la slujbele bisericii – daca nu se vor imbolnavi sau vor avea vreo alta nevoie grea- cand vor sta afara din biserica plangand si rugandu-se lui Dumnezeu sa le ierte nelegiuirea. In acest timp sa nu ia nici anafora, nici agheasma, afara de cazul cand va " fi vremea iluminarii (Botezul Domnului) si ridicand numai painea in numele Sfintei Treimi (panaghia mesei, artos) s-o manance cu evlavie, ca drept simbol al iubirii de oameni a lui Dumnezeu. Sa nu indrazneasca a saruta sfintele icoane cu buzele, ci numai piedestalul lor. In timpul celor sase ani sa faca in fiecare zi cate 100 de metanii afara de sambata si duminica. In fiecare miercure si vinere sa se indestuleze cu mancare uscata, infranandu-se de la peste, ulei si vin. In primii doi ani sa stea la fundul bisericii si sa asculte sfanta slujba. In ceilalti trei ani si jumatate, sa stea impreuna cu ceilalti credinciosi, si sa se roage. Si astfel, dupa sfarsitul celor sase ani sa se invredniceasca de Sfanta Impartasanie. "Dar trebuie sa se oblige sa se faca milostenii, dupa putinta, mai ales miercurea, si vinerea. In timpul cand s-a infranat de la anumite mancari sa dea cele iconomisite la saraci, cerand de la ei sa se roage lui Dumnezeu pentru el". -" Sa dea in fiecare saptamana cate o liturghie, sa nu minta, sa nu jure, caci acest obicei il duce la calcarea de juramant". -"In caz de boala si de moarte, sa i se dea Sfanta Impartasanie, dar insanatosindu-se, sa-si urmeze mai departe canonul dat, in care se afia mai inainte de a se imbolnavi si impartasi. Sa-si franga inima cu plangere fierbinte si sa se curateasca cat mai bine, de pacatul cel greu care-i apasa sufletul". -1. Post. 26.

527. -"Daca va curvi cineva cu maica si cu fiica, se canoniseste 4 ani, mancand uscat dupa ora a noua si in fiecare zi sa faca cate 300 de metanii mari", I. Post. 50.

528. – "Iar, daca se va intoarce spre soacra-sa, sa se canoniseasca 15 ani si in toate zilele cate 160 de metanii". -PBG,8.

529. -"Daca cineva va lua o femeie, si va zacea cu dansa si, dupa aceea se va spurca si cu soacra-sa, acea soacra sa iasa si sa se calugareasca intr-o manastire si, sa slujeasca lui Dumnezeu pentru sufletul ei; iar acel barbat sa petreaca cu muierea lui si sa robeasca drept acelea pacate in 15 ani, ca sa i se ierte". – PBG, 90.

530 -"Curvia intre cumnati este greu osandita (Lev. 18, 16; 20, 21). Sfantul Ioan Botezatorul a mustrat pe Irod ca luase pe sotia fratelui sau, pentru care propovaduire a fost martirizat" (Matei 14,4). -"Cine va cuni cu muierea fratelui sau, 11 ani sa nu se impartaseasca". -ILT, 330. :

531. -"Curvia cu doua surori, sau o femeie cu doi frati, este un pacat greu; daca pacatul curviei simple este asa de aspru canonisit cu atat mai mult, cand el ia proportii intre rude". Deci, "femeia care va curvi cu doi frati, 11 ani sa nu se impartaseasca". -ILT.330.

532. -"Iar, daca vreo femeie ar cadea in curvie cu doi frati, se canoniseste 3 ani, daca va manca uscat dupa om a noua si va face in fiecare zi cate 300 de metanii", -I. Post. 63.

533. -"Muierea de va zacea cu doi barbati si vor fi doi frati buni, sau un barbat cu doua surori, un om ca acela sa se pocaiasca pana la moarte si, la moarte sa se impartaseasca pentru iubirea de oameni, daca se va lasa de amandoua muierile, adica de amandoua surorile si sa nu mai aiba pe nici una dintre ele, sau muierea de va lasa pe amandoi fratii si astfel, este primita aceasta pocanie daca se vor pocai, iar de nu, desarta le este pocainta", -PBG, 48.


CURVIA CU DOBITOACE (CU ANIMALE)

534. -"Curvia cu dobitoace este o mare nelegiuire. Unirea sexuala legitima, are ca scop nasterea de copii. Ori curvia cu dobitoace este o fapta animalica: "Daca un om se culca cu o vita sa fie pedepsiti si el si vita cu moartea. Daca o femeie se apropie de o vita ca sa curveasca cu ea, sa se ucida si femeia si vita; sangele lor sa cada asupra capului lor"; (Lev. 20,15-16). "Daca cineva va curvi cu un dobitoc… sa aiba pocanie cincisprezece ani si metanii cate cinci sute pe zi, iar acel dobitoc sa fie dat spre mancare cainilor ". -PBG, 84

535, -"Cei ce au pacatuit sau pacatuiesc cu dobitoace, avand o varsta mai mica de douazeci de ani, sa cada in genunchi cincisprezece ani, apoi sa stea la rugaciune cu ceilalti, inca cinci ani si apoi, ( dupa 25 de ani), sa se atinga de Sfintele Taine. Dar, sa li se cerceteze bine felul lor de viata in timpul canonisirii si numai asa sa li se ingaduie impartasania. Iar, daca unii vor mai continua, pacatul nestapanirii, sa fie supusi canonisirii  continue".

"Iar cei ce au trecut peste aceasta varsta si sunt casatoriti si au cazut in acest pacat, sa inghenunche douazeci si cinci de ani si apoi, astfel sa stea la rugaciune cu ceilalti, apoi mai implinind inca cinci ani de stare la rugaciune dupa 30 de ani sa fie primiti la impartasanie".

"Iar, daca unii sunt casatoriti si au pacatuit (cu dobitoace) fiind in varsta peste cincizeci de ani, sa se invredniceasca impartasirii la iesire din viata". -Ancira 16.

536. -"Cei ce curvesc cu dobitoace, devenind, ca niste leprosi, (molipsind si pe altii); sfantul sinod a hotarat ca acestia sa se canoniseasca in a se ruga afara de biserica, cu iernaticii in curte". -Ancira 17- ,

537. -"Cel ce curveste cu animale ca un pagan, marturisindu-se de buna voie, va respecta aceeasi canonisire" (c. 58, ani 15). -Sfantul Vasile 63-

538. -"De va cadea cineva in pacate cu dobitoc de mai multe ori, avand femeie, se canoniseste opt ani; iar, de n-are femeie si odata, sau de doua ori, sau mai mult de trei ori a cazut, se canoniseste trei ani, daca va manca uscat dupa ora a noua si va face cate 300 de metanii mari. Aceste canonisiri se dau si femeii care va pacatui cu dobitoc", -I.Post. 59

539. -"Preacurvarii, cei ce au pacatuit cu dobitoace, ucigasii si altii de acest soi, daca isi vor marturisi din propria lor vointa pacatele lor, care nu sunt cunoscute in public se opresc de la impartasanie si se canonisesc, dar li se ingaduie sa intre in biserica si sa stea la Liturghie numai pana la rugaciunea celor chemati. Iar, daca pacatele lor sunt cunoscute in public, atunci se vor canonisi dupa canoanele bisericesti, adica nu vor intra in biserica, ci vor sta afara la usa, cu cei ce plang si asculta in tinda". – Nichifor 29.

540. -"Curvia cantaretului se canoniseste mai greu decat a mireanului simplu, fiindca si el este de un grad superior duhovnicesc. "Citetul, (cantaretul), care s-ar impreuna cu logodnica sa inainte de nunta, va fi oprit un an (de la impartasanie si slujba), apoi se va primi la slujba, dar nu va fi inaintat la preotie. Iar, daca se va impreuna pe ascuns cu o femeie straina, va fi oprit de la slujba (de cantaret). Asemenea si slujitorul paraclisier". – Sfantul Vasile 89.

CURVIA CLERICULUI (EPISCOPULUI, PREZBITERULUI, PREOTULUI, DIACONULUI, ANAGNOSTULUI, CANTARETULUI, ETC.)

541. -"Curvia clericului este un pacat grav, fiindca persoana preotului ca om, trebuie sa fie floarea evlaviei crestine, alesul Domnului, lumina lumii prin invatatura si sarea pamantului printr-o inalta tinuta morala" (Matei 5,12-14). In legea lui Moise, de asemenea, s-au oprit astfel de pacate pentru preoti" "Sa nu-si ia de sotie o curva, sau o femeie necinstita, sau lasata de barbat, caci ei sunt sfinti. Sa fie socotit sfant, fiindca el aduce jertfa Dumnezeului tau… Daca fiica unui preot va curvi, necinsteste pe tatal sau si sa fie arsa in foc" (Lcv.2i, 7-9). Mai tarziu preotii s-au dedat la pacate grele, dar pedeapsa Domnului trebuia sa vina peste ei si peste popor: "Preotii calca legea mea si imi pangaresc lucrurile mele sfinte. Nu fac nicio deosebire intre ce este sfant si ce nu este sfant, nici nu mai invata pe oameni sa faca deosebire intre ce este necurat si ce este curat. Se departeaza de la poruncile Mele si Eu sunt defaimat intru slujba lor" (Iez, 22, 26; Osea. 6, 9; Ier. 8,11; 13,10).

542, -"Episcopul, prezbiterul sau diaconul, prinzandu-sa in curvie, in juramant nedrept sau furt, sa se cateriseasca (de la altar) dar, sa nu se afuriseasca (ca crestin) caci spune Scriptura: "Nu vei pedepsi de doua ori pe om pentru aceeasi fapta" (Numeri 1, 9). Asemenea si ceilalti clerici (anagnosti, cantareti, s.ai). -Apost. 25.

543. -"Daca vreun episcop, prezbiter sau diacon, ipodiacon, anagnost sau psalt, sau portar, ar preacurvi cu femeia afierosita lui Dumnezeu (calugarita), sa se cateriseasca, ca cel ce a stricat mireasa lui Hristos, iar de va fi mirean, sa se afuriseasca". -VI ec. 4.

544. -"Femeia vreunui mirean care a preacurvit, de se va vadi, unul ca acela (desi nevinovat), nu mai poate fi hirotonisit. Iar, daca dupa hirotonie va preacurvi, este dator sa o lase. Iar, de va vietui mai departe cu ea, nu mai poate sluji cele sfinte". -Neocez.8,

545. -"Preotul, care a pacatuit trupeste mai inainte de a se hirotonisi si dupa ce a fost hirotonisit, isi va marturisi de voie pacatul, sa nu mai liturghiseasca ramanand numai celelalte slujbe pentru ravna evlaviei sale. Ca multi zic ca hirotonia iarta celelalte pacate (dar nu si al curviei). Dar daca el insusi nu va putea fi dovedit, atunci el insusi ramane la judecata constiintei sale". -Neocez. 9.

546. -"De asemenea si diaconul de va cadea in acelasi pacat al curviei, sa ramana in treapta slujitorului (cantaretului bisericesc)". -Neocez. 10.

547. -"Diaconul care a curvit dupa diaconie, va fi lepadat de la diaconie. Fiind degradat in randul mirenilor nu se va opri de la impartasanie, caci este un vechi canon (Apost. 25), in care se spune ca cei cazuti din vreo treapta, sa se supuna numai la o singura pedeapsa, dupa cum socotesc cei batrani, uimind acelei legi care zice ca nu vei pedepsi de doua ori pentru acelasi pacat" (Numeri l, 9). Socot ca este si alt motiv: "Mirenii, care au fost afurisiti se primesc iarasi intre credinciosi la locul de unde au cazut. Iar diaconului, i se da pedeapsa caterisirii definitive odata pentru intotdeauna. Deci, fiindca nu i se mai da iarasi diaconie, in aceasta caterisire consta toata pedeapsa lui, asa cum este aratata in asezamintele bisericii. – Pentru mantuirea personala, cea mai sigura vindecare este indepartarea de pacat. Drept aceea, cel ce pentru placerile trupului a cazut din har (F. Ap. l, 25; Gal. 5, 4; Ev. 12, 25), iar prin sfaramarea inimii si prin tot felul de nevointe s-a indepartat de acele placeri, care l-au facut nevrednic si care l-au dus la ruina sufleteasca, va da dovada de vindecarea sa" (Matei 26, 75; F. Ap. 8, 22, 24; II Tim. 2, 25-26). Deci, noi trebuie sa tinem socoteala de amandoua situatiile si de indatoririle respectarii (i Regi 2, 22) legilor canonice si de indatoririle obiceiului ingaduitor. Clericii care nu se mentin intru desavarsire, printr-o tinuta morala, sa-si capete mantuirea dupa chipul predanisit de viata obsteasca a mirenilor" Sfantul Vasile 3.

548. -"Diaconita care a curvit cu un necredincios, poate fi primita la impartasire, numai dupa ce se va pocai timp de sapte ani, daca in acest timp ea traieste in deplina curatenie. Iar, paganul care s-a facut crestin, voind sa ia in casatorie pe acea diaconita, dar savarseste iarasi pacatele paganatatii anterioare, el este un apostat moral. Asadar, noi nu mai ingaduim ca trupul diaconitei caterisite sa fie dat intrebuintarii trupesti, (adica sa se mai casatoreasca), fiind sfintit. -Sfantul Vasile 44.

549 -"Diaconul care-si va spurca buzele sarutand o femeie, apoi marturisindu-se de aceasta, se va opri de la Liturghie pentru o vreme, dar i se va ingadui sa se impartaseasca cu cele sfinte la rand cu ceilalti diaconi; la fel si preotul. Iar de se va dovedi ca a pacatuit mai mult pana la curvie, in orice fel de trepta ar fi, se va caterisi. Sfantul Vasile 70.

550. -"Fiindca Ierax acuza pe un oarecare (preot) ca s-a facut vinovat de curvie si deci, este nevrednic de a fi cleric, insa episcopul Apolos a afirmat ca atunci nu s-a prezentat ca martor contra lui nimeni, sa se cerceteze acest caz. Daca se va arata vreun martor vrednic de credinta si se va dovedi vinovatia, ca martori vrednici de credinta, sa se scoata din biserica, (cateriseasca) (C. 3), iar de este vrednic de preotie si se va dovedi curat, sa ramana in cler". -Teofil 9.

551. -"Canonul al treizecilea al lui Vasile cel Mare hotaraste ca clericul, cel ce curveste sa se cateriseasca, dar sa nu se si afuriseasca", -l Post. 18.

552. -"Daca sotia preotului sau diaconului ar face preacurvie, se canoniseste trei ani, cu conditia ca sa manance uscat dupa ceasul al noualea din zi si sa faca zilnic cate trei sute de metanii. Una ca aceasta se canoniseste mai greu decat alte preacurve, ca omoara duhovniceste pe barbatii lor, facandu-se prin acest fel de pacat, pricina caterisirii din preotie. Iar sotii lor, daca voiesc sa le mai aiba de sotii, sa se cateriseasca din preotie. Iar daca voiesc sa aiba preotia, trebuie sa se desparta de ele ,-mai inainte de a se impreuna cu ele dupa ce au preacurvit, potrivit cu canonul al optulea al sinodului din Neocezareea". -I. Post. 62.

553. -"Preotul de va curvi sau preacurvi, sau sodomie facand sau cu dobitoace sau cu pasari pacatuind sau cu femeia lui curvind peste fire, sau cu vraji umbland, sa nu mai fie preot, canonul al 81-lea al marelui Vasile". -Molitfelnic.

554. -"Preotul de va cadea cu o muiere, afara de a lui, numai sa se paraseasca de preotie si sa fie in pocanie". PBG, 35.

CURVIA MONAHULUI (CALUGARULUI, CALUGARITEI - MAICUTEI)

555. -"Curvia monahului este un pacat mai mare decat al mireanului, fiindca monahul este logodit cu biserica Domnului prin fagaduintele depuse in fata sfantului altar si deci, pacatul, lui se socoteste ca o preacurvie. Orice monah are o chemare de la Domnul care i-a dat si un har deosebit (Matei 19, 11; Cor. 7,2,20), insa, cei ce nu stiu cum sa se pazeasca si cum sa conlucreze cu acest har, dedandu-se la un trai bun, instrainarea de rugaciune, mandrie si legaturi cu lumea pusa in slujba pacatului, cad din har, adica, Domnul le ridica harul iar ei, ramanand doar cu puterile lor se prabusesc in diferite pacate. (I Regi. 2, 22; Gal. 4, 5). Altora le ridica harul, pentru ca sa le arate lor cat sunt de slabi, cazand in unele pacate mai mult sau mai putin grele, sa-i aduca la smerenia conservatoare de har si sa-i intareasca in lupta cu ispitele. Altora li se ridica harul intr-o masura mai mica sau mai mare, ca din lupta de sine, cu lumea pusa in slujba pacatului si cu diavolul sa se incununeze, fara a cadea in pacate. Este sigur, ca sufletul sincer, smerit intru adancul inimii si ravnitor intru a sluji Domnului, chiar daca se clateste in anumite momente harul il paraseste (Neocez. 3;I Cor. 9,24-27; 12, 1-30; 15, 10; Efes. 3, 7-8). De aceea, caderea in curvie a monahului se datoreste, caderii lui din har sub diferite forme ale iconomiei lui Dumnezeu, de care duhovnicul trebuie sa tina seama de la caz la caz. Indreptarea deplina si lacrimile amare usureaza canonisirea, iar nepasarea o ingreuiaza". (Matei 26,75).

556. -"Femeia care a depus votul fecioriei si a cazut din fagaduinta, va implini timpul pacatului pentru preacurvie (15 ani). Aceeasi canonisire se da si celor ce fagaduiesc ca vor trai viata monahala si cad in curvie". -Sfantul Vasile 60.

557. -"Canonul 60 al Sfantul Vasile, pe monahiile sau pe femeile care traiesc dupa canonul monahal si care curvesc, se supun canonisirii pentru curvie (15 ani), caci ele sfarama legatura cu mirele lor Hristos. Canonul S. VI ec. 44, hotaraste ca monahul care curveste, sa se canoniseasca ca curvarii. Noi, randuim ca cel ce curveste sa nu se impartaseasca doi ani, daca isi va da silinta sa manance zilnic paine uscata dupa ora a noua (15) si sa faca zilnic cate 250 de metanii. Daca va fi neglijent (in a implini acest canon), sa implineasca timpul canonisirii hotarat de parinti", -I. Post. 16.

558. -"Calugarita care a fost necinstita (cu sila) de oameni barbari si necumpatati, dar viata ei anterioara a fost curata, sa se canoniseasca 40 de zile. Daca viata ei anterioara a fost intinata sa fie canonisita pentru curvie". -Nichifor 21.

559- "Cine va curvi cu calugarita, noua ani si metanii 150 in fiecare zi, iar de o va insela acel om si mai vartos ii va lua calugaria de la dansa, de se va face mireanca, unii ca aceia sa nu se pricestuiasca pana la moarte. Iar de se va intoarce acea calugarita, iar, la viata monahala, sa se pocaiasca noua ani. De va fi femeie culta si va fi cu voia ei, una ca aceia sa se pocaiasca 12 ani, iar acel om noua ani". -PBG. 85.


Comentariu saccsiv:

Asadar, in limbaj modern, sa nu faci sex inaintea casatoriei, sa nu-ti inseli sotul sau sotia, sa nu practici sexul oral, anal, zoofilie, sa nu te masturbezi. Multi incepatori nici nu stiu ca unele dintre acestea sunt pacate… Lipsesc din lista, practicile uro, scato, necrofilia, pedofilia, dar desigur, fiind cumplite, probabil ca s-ar incadra spre maxim.

Cititi va rog si profetia:

ARHIM. FILOTHEI ZERVAKOS: Mare urgie va veni, mai ales din cauza desfraului si a avorturilor

Cititi va rog articolul:

http://laurentiu.elenaworld.net/2009/08/sexul-si-limba-romana-18/Apar acolo niste dialoguri intre fete de 11 sau 14 ani, de o perversitate … Nu am putut sa le citesc pe toate.
Nu stiu care este proportia celor ca ele, probabil in crestere alarmanta. Dar ne facem ca nu vedem, ca nu auzim, ca nu exista...
Multi factori au adus la starea asta nefericita si consider ca trebuie abordata cat mai serios chestiunea. Unul din ei este chiar SISTEMUL:

Campanie pro MASTURBARE in Spania: "Placerea sta in mainile tale"

Din ciclul SA FACEM TOTUL PENTRU STRICAREA CELOR MICI: jocul MY MINX

EDUCAREA voit gresita a copiilor, componenta esentiala in formarea OMULUI DE TIP NOU, cetateanul cimentat in material, fara idealuri, consumatorul-unealta pefect

Indemn UNESCO: copiii vor invata despre MASTURBARE la 5 ani si despre AVORT la 12 ani

REVOLUTIA SEXUALA ne indeamna sa-i invatam pe copii despre sex dar sa nu-i invatam sa se infraneze …

VIDEO: Actuala DEGENERATIE de copii

VIDEO: Cum se promoveaza homosexualitatea in scoli …

VIDEO: Dansuri erotice cu copii

Elevii din Marea Britanie sunt indemnati sa aiba un orgasm pe zi


Sursa: http://saccsiv.wordpress.com/2010/09/14/perversiunile-sexuale-sunt-mari-pacate-educatia-sexuala-ne-invata-ca-multe-dintre-ele-sunt-cat-se-poate-de-normale/


 
Informatii utile:
- SEX ORAL, SEX ANAL, ANALINGUS SI CONTACTAREA BOLILOR CU TRANSMITERE SEXUALA, CANCER, SLABIREA SISTEMULUI IMUNITAR, ETC. - Ce spune despre sexul oral, sexul anal, etc. medicina, stiinta si Biserica Ortodoxa?

- Pornografia maladia secolului XXI - Virgiliu Gheorghe - Editura Prodromos, Asociatia pentru apararea familiei si copilului - 2011 (prima editie) (carte - descarcare gratuita PDF)

- SEXUL ORAL SI IUBIREA - Sexul oral este iubire, dragoste, firesc (natural) sau perversiune sexuala, o practica a perversiunilor sexuale, nefiresc (nenatural)?

- CAND LIBERTATEA SEXUALA DOMINA, SANATATEA SEXUALA ARE DE SUFERIT - Despre Bolile cu Transmitere Sexuala si sexul vaginal, oral, anal, protectia prezervativelor,etc. Fetelor nu li se spune ca sunt biologic mai vulnerabile decat baietii. Dr. Miriam Grossman

- RELATIILE INTIME, SEXUALE, DEZORDONATE (LIBERTINAJUL) DUC LA SCHIMBARI BIOLOGICE, LA AFECTIUNI IMUNITARE, BOLI IMUNOLOGICE, ETC - Prin fidelitatea conjugala, relatiilor conjugale, oamenii isi pastreaza si un bun sistem imunitar - Pro Vita - Larisa Iftimie

- FIRESC, NEFIRESC, SUPRAFIRESC IN IUBIRE - Despre iubire si sexualitate in si in afara casatoriei - Pr. Constantin Sturzu - ASCOR Iasi - 3 noiembrie 2011 - Audio - 243 minute

- DEZVALUIRI SOCANTE despre doctorii Ginecologi, Endocrinologi... Avort, Metode Anticonceptionale, Contraceptive, Sterilet, Prezervativ, HPV. Sindromul Post-Avort.Consiliere pre si post avort - Dr. Christa Todea-Gross - Cluj 9 Dec. 2008, Oradea 27 Feb. 2009

- AVORTUL HORMONAL (Anticonceptionale, Contraceptive, Vaccinuri - CO imunologica) si CHIMIC (avortul medicamentos, Mifepriston - RU 486, Prostaglandine, solutii saline etc). STERILETUL DIU (dispozitiv intrauterin) AVORTUL CHIMIC combinat cu cel MEDICAMENTOS

- CUM SE FACE AVORTUL ! - SOCANT - CEL MAI DUR FILM DESPRE AVORT - AVORTUL CHIRURGICAL, AVORTUL LA CERERE, AVORTUL PRIN CHIURETAJ

- Strigatul mut . . .The Silent Scream . . . - Un fost doctor abortionist (Dr. Bernard N. Nathanson) descrie cum se face un avort si cum se comporta copilul cand bisturiul se apropie si incearca sa il sfasie.

- IN NOI ESTE VIATA - LA VIE EST EN NOUS - Despre copilul nenascut de la conceptie pana la nastere si efectele secundare pre si post-avort, sindromul post-avort, marturiile femeilor care au avortat (tradus in romana)

- Vaccinul anti-HPV Gardasil - Silgard. Material informativ referitor la vaccinul anti-HPV, Gardasil / Cervarix (Gardasil varianta americana, in Romania este cunoscut sub numele de Silgard) vaccinul impotriva cancerului de col uterin UN VACCIN PERICULOS!

- Conferinta de presa Prof. Univ. Dr. Pavel Chirila: “SILGARD” (”Gardasil” in varianta americana), UN VACCIN CONTROVERSAT (vaccin destinat prevenirii cancerului de col produs de virusul papilomatos uman - HPV) - 25 Noiembrie 2008

- IN YOUR FACE. DOCTORS FOR LIFE - Protectia prezervativului impotriva bolilor cu transmitere sexuala adevar sau minciuna? Despre bolile cu transmitere sexuala, bolile venerice: HIV, SIDA, Sifilis, Chlamydia, Gonoreea (blenoragia), Herpesul genital, HPV etc

- Stiati ca... Pilulele, Steriletul, Prezervativul...

- Dr. Christa Todea-Gross - Bioetica - Despre viata si fertilizarea in vitro (FIV) sau alta fata nevazuta a avortului

- Sexul are intotdeauna un pret - Pam Stenzel calatoreste in liceele din SUA si le vorbeste tinerilor despre pacatul sexului inainte de casatorie si despre consecintele lui grave asupra societatii. Pam aduce argumente morale, sociale, medicale, biblice...

- DREPTUL LA VIATA AL FIECARUI OM - Care este diferenta intre libertate si libertinaj? Femeile care inghit pilulele, accepta prezervativul sau folosesc metoda calendarului, etc. se prostitueaza? Adevaratul Canon pentru avort?... etc. - Pr. Nicolae Tanase

- Cine leagana copilul ? De ce o fata care are o multime de contacte sexuale cu diversi parteneri si vrea sa se distreze pana la vreo 30 de ani apoi poate naste copii corciti, bolnavi, cu vicii...

- SEXUALITATEA EXCESIVA CRESTE RISCUL CANCERULUI DE SAN, IN TIMP CE DRAGOSTEA IL MICSOREAZA

- EFECTELE EROTISMULUI MEDIATIC IN FAMILIE - Virgiliu Gheorghe biofizician, doctor in bioetica. Autor al unor lucrari de referinta in domeniul audiovizualului - Intalniri Sophia - La libraria Sophia - 9 Octombrie 2012 - Video - 90 minute

- CAND BARBATII NU MAI SUNT BARBATI SI FEMEILE, FEMEI - Despre identitatea de gen - Virgiliu Gheorghe biofizician, doctor in bioetica - Conferinta la Universitatea Stefan cel Mare - Suceava - 4 Octombrie 2012 - Audio - 161 minute

- REVOLUTIA SEXUALA - Mistificare a dorintei si naturii umane - CAPCANA EDUCATIEI SEXUALE, UN ATENTAT LA SANATATEA SI VIITORUL COPIILOR NOSTRI - Dr. Virgiliu Gheorghe biofizician - 21 Octombrie 2011 - Video - 148 minute

- PORNOGRAFIA, MALADIA SECOLULUI XXI - Conferinta si lansare de carte. O carte care e bine sa fie citita de orice adolescent, tanar, parinte, profesor, dascal, etc. - Virgiliu Gheorghe biofizician, doctor in bioetica - 24 Februarie 2011 - Video - 149 minute

- MANIPULAREA MAGICA SI PERICOLUL PORNOGRAFIEI - Modificare Comportament, Identitate, etc. Televiziune, Publicitate, Radio, Internet, Mass-media, etc.- Virgiliu Gheorghe biofizician, doctor in bioetica-Constanta Radio Dobrogea-9 Octombrie 2010-Audio-105 min/

Stiinta Dorintei Sexuale (Poftei Trupesti) - Despre dorinta sexuala, pofta trupeasca din perspectiva stiintei: ce este, cum apare, cum o folosim sanatos, cum o controlam, diferenta intre dragoste, iubire si dorinta trupeasca,etc- The Science of Lust-Video

- Moda crestina - RUSINEA FEMEILOR DIN ZIUA DE AZI (machiaj, pantaloni, decolteuri, fuste si rochii provocatoare, etc.) SI VINOVATII LOR! - Femeile care se imbraca in, poarta haine barbatesti sunt URACIUNE in fata lui Dumnezeu. - TRUP FRUMOS SI SUFLET MORT.

- Femeia crestina si femeia moderna - Unde este FEMEIA CRESTINA de candva? - Ce e cu tine FEMEIE CRESTINA? - Si despre IMBRACAMINTE, INCALTAMINTE, PODOABE, BIJUTERII, PLAJA, VOPSIT, MACHIAJ SI PRIVIRE intr-o CULTURA A CURVIEI, a desfranarii, desfraului, etc

- Relatiile dinaintea casatoriei. SI DESPRE FETELE PROVOCATOARE, IMBRACAMINTEA MODERNA SI PARTENERUL IDEAL, CAPCANELE CASATORIILOR DE PROBA, "lacrimile femeii". De ce e pacat CONCUBINAJUL si DE CE SUFERA FETELE? Pandemia curviei: LUMEA CA URIAS ABATOR UMAN

- Sarutul inainte de casatorie. DE CE SARUTUL DINAINTEA CASATORIEI ESTE PACAT? INOCENTA PIERDUTA A SARUTULUI. Cum se saruta. Sarutul nu e pacat, ci act liturgic, act de iubire in si cu Dumnezeu. Sarutul fara de pacat. PETTINGUL, SARUTUL SI APARENTA FECIORIE

- MERSUL LA PLAJA (la mare, piscina, bazin, strand, etc.) SI CRESTINII - De ce NU ESTE CRESTINESTE SA MERGI LA PLAJA in slip si sutien, costum de baie (in chiloti, bikini, tanga, etc.)? DE CE ESTE PACAT, NECUVIINCIOS SA MERGEM LA PLAJA? - Crestinul si plaja

- ATACUL IUBITORILOR DE MORALITATE PUBLICA din Suceava IMPOTRIVA PORNOGRAFIEI STRADALE: Dorim sa ne bucuram de inocenta copilariei noastre, drept dat de Dumnezeu. - RECLAMELE IN SLIP SI SUTIEN, COSTUM DE BAIE, DISTRUSE PENTRU CA SUNT PORNOGRAFIE STRADALA

- Indrumarul medical si crestin despre viata al Federatiei Organizatiilor Ortodoxe Pro-Vita din Romania - Dr. Christa Todea-Gross, Preot prof. dr. Ilie Moldovan - Editura Renasterea - 2008 (prima editie) (carte - descarcare gratuita PDF)