CAT DE PACATOSI SUNTEM - Pacatele care opresc de la Sfanta Impartasanie si canonisirea lor dupa Sfintele Canoane ale Bisericii Ortodoxe Imprimare
Familie si educatie - Educatie
Scris de Administrator   
Luni, 07 Iulie 2014
Vizualizări: 7382

CAT DE PACATOSI SUNTEM - Pacatele care opresc de la Sfanta Impartasanie si canonisirea lor dupa Sfintele Canoane

CAT DE PACATOSI SUNTEM - Pacatele care opresc de la Sfanta Impartasanie si canonisirea lor dupa Sfintele Canoane ale Bisericii OrtodoxeIata si ce putem citi in articolul Pacatele care opresc de la Sfanta Impartasanie si canonisirea lor dupa Sfintele Canoane:

  1. Fermecatorii sau vrajitorii, 20 de ani sa nu se impartaseasca.
  2. Cei care se duc la fermecatori, 6 ani sa nu se impartaseasca.
  3. Cei care dau in carti, care dau cu bobii, care ghicesc in cafea, care dau cu ghiocul, care descanta si cei care se duc la ei; cei care poarta talismane, martisoare, buruieni descantate sau altceva de acest fel; cei care pun semne la copii si la vite sa nu se deoache, 6 ani sa nu se impartaseasca.(Canonul 61 Trulan.)
  4. Cine cheama vrajitori sau fermecatori pentru a face rau altora, ca un ucigas se socoteste si 20 de ani sa nu se impartaseasca.(Canonul 72 al Sfantului Vasile cel Mare.68.)
  5. Preacurvarii (Cei casatoriti, desfranand cu persoane straine casatorite se numesc preacurvari.) , homosexualii (Homosexuali se numesc aceia care desfraneaza anal barbat cu barbat sau barbatul cu sotia lui desfranand in chipul aratat mai sus.), cei care se impreuna cu dobitoacele, cei ce se impreuna cu femeile lor peste fire (impreunarea peste fire este atunci cand barbatul sau o femeie isi fac demonica placere sarutandu-se unde nu trebuie.), 15 ani sa nu se impartaseasca.
  6. Curvarii (Curvie se cheama atunci cand doi necasatoriti sau vaduvi desfraneaza.), sapte ani sa nu se impartaseasca.
  7. Cine va curvi cu sora lui de un tata si de o mama, 20 de ani sa nu se impartaseasca.
  8. Cine va curvi cu nora sau cu mama soacrei, 11 ani sa nu se impartaseasca.
  9. Cine va curvi cu cumnata lui sau cu vara primara, 10 ani sa nu se impartaseasca.
  10. Cine va curvi cu a doua vara, 9 ani sa nu se impartaseasca.
  11. Cine va curvi cu nasa care l-a botezat, 20 de ani sa nu se impartaseasca.
  12. Cine va curvi cu cumatra, adica cu mama nasei care a botezat, cine va curvi cu doua surori sau, femeia, cu doi frati, 11 ani sa nu se impartaseasca.
  13. Cine va curvi cu mama vitrega si cine a desvirginat o fecioara mai mica de 12 ani, acela 12 ani sa nu se impartaseasca.
  14. Cel ce a curvit cu femeia sa peste fire (impreunarea peste fire este atunci cand barbatul sau o femeie isi fac demonica placere sarutandu-se unde nu trebuie.), sa nu se impartaseasca 15 ani; la fel si femeia se canoniseste daca a fost cu voia ei; iar daca a fost silita (adica fara voia ei), 6 ani sa nu se impartaseasca.
  15. Cel ce s-a casatorit a doua oara, 1 an sa nu se impartaseasca.
  16. Cel ce s-a casatorit a treia oara, 10 ani sa nu se impartaseasca; iar de are copii si are sub 40 de ani, 5 ani sa nu se impartaseasca. Daca a trecut de 40 de ani si are copii, sa nu i se mai ingaduie a treia casatorie.
  17. A patra casatorie nu este ingaduita; iar daca cineva a incheiat-o, acea casatorie sa se desfaca si 8 ani sa nu se impartaseasca.
  18. Daca se va impreuna cineva inainte de cununia religioasa, 1 an sa nu se impartaseasca.
  19. Daca cineva va curvi cu mama logodnicei lui sau cu o alta ruda a ei, acea casatorie se opreste.
  20. Cel ce a facut malahie (Onania), 40 de zile sa manance hrana uscata si sa faca cate o suta de matanii pe zi, si cu mare cainta in suflet hotarandu-se de a nu mai gresi; se poate impartasi cu Sfintele Taine. Daca nu indeplineste canonul aratat mai sus, 1 an sa nu se impartaseasca.
  21. Femeia fiind in timpul periodului, adica in zilele necuratiei ei, sa nu se impreune cu barbatul si nici in biserica nu poate sa intre, insa ia anafora si aghiazma, ori sa sarute sfintele icoane, mai inainte de opt zile, adica mai inainte de a fi trecut periodul ei. Daca femeia, dupa opt zile nu s-a facut bine, atunci mai prelungeste timpul pana s-a facut deplin sanatoasa. In duminici si sarbatori, miercuri si vineri si in cele patru sfinte posturi de peste an, sotul ei si sotia sa se pastreze in curatie ( Pentru duminici si sarbatori sotul si sotia sa nu aiba impreunare de vineri orele 24 si pana duminica orele 17. Cei casatoriti dorind sa se impartaseasca la praznice, sarbatori duminica, sau in oricare alt timp sa aiba 7 zile. fara impreunare inainte si trei zile dupa impartasanie. Cei tineri. insa, de curand casatoriti, pot sa se impartaseasca cu trei zile de curatie mai inainte de a se impartasi, si o zi dupa aceea.).
  22. Cei care fac malahie unul cu altul sau femeie cu femeie, 80 de zile sa se canoniseasca mancand hrana uscata in toate zilele si facand cate o suta de matanii pe zi. De nu va implini acest canon, 2 ani sa nu se impartaseasca si sa faca cate o suta de matanii pe zi.
  23. Cel ce a ucis de bunavoie, 20 de ani sa nu se impartaseasca.
  24. Cel ce a ucis fara voia lui (din greseala), 10 ani sa nu se impartaseasca.
  25. Cel ce a ucis in razboi sau aparandu-se de talhari, 3 ani sa nu se impartaseasca.
  26. Cel ce de bunavoia lui s-a lepadat de Hristos si revine, la sfarsitul vietii lui sa se impartaseasca.
  27. Cel ce din cauza chinurilor s-a lepadat de Hristos, 8 ani sa nu se impartaseasca.
  28. Cel ce a furat si singur a spus fapta sa, dupa ce va inapoia cele furate, 1 an sa nu se impartaseasca; iar daca a fost descoperit de altii, 2 ani sa nu se impartaseasca si sa inapoieze cele furate sau costul lor, daca nu le mai are.
  29. Jefuitorii de morminte, 10 ani sa nu se impartaseasca.
  30. Furtul de cele sfinte, fie din biserica sau din alta parte, 15 ani sa nu se impartaseasca.
  31. Calcatorii de juramant, ca si cei care au jurat stramb, 10 ani sa nu se impartaseasca.
  32. Cei ce joaca in hora, cad sub afurisenie (Afurisenie inseamna despartire si lepadare de la Biserica Ortodoxa).
  33. De se va casatori un barbat cu o femeie evreica sau o femeie ortodoxa cu un barbat evreu sau cu barbat eretic, sau barbatul ortodox cu femeie eretica, acea casatorie sa se desfaca; dar daca iudeul sau ereticul primeste credinta ortodoxa, atunci casatoria sa ramana incheiata.
  34. De va muri pruncul nebotezat din neglijenta parintilor, acestia 3 ani sa nu se impartaseasca si sa faca cate o suta de matanii pe zi.
  35. Femeia care si-a omorat pruncul fara sa vrea, in timpul somnului, 7 ani sa nu se impartaseasca.
  36. Femeile care isi omoara pruncii in pantece, care avorteaza sau fac raclaj, 10 ani sa nu se impartaseasca, iar daca se feresc sa nu faca copii, 1 an sa nu se impartaseasca.
  37. Femeia care pierde pruncul fara voia ei, 1 an sa nu se impartaseasca.
  38. Cel ce ocaraste sau batjocoreste pe cineva, trei zile sa se afuriseasca si sa manance numai paine cu apa. pentru ca: ” … cel ce va zice fratelui meu nebun, vinovat este de gheena focului ” (Matei XIII, 12).
  39. De va avea cineva vrajba asupra altuia si unul dintre ei moare fara ca ei sa se fi impacat, cel ramas in viata se opreste de la Sfanta Impartasanie 1 an, si timp de 40 de zile va merge la mormantul celui mort si-si va cere iertare cu lacrimi de durere, si va face cate 50 de matanii pe zi.
  40. Daca va ocari si va batjocori cineva pe parintii sai, cu greu canon sa se canoniseasca, iar daca ii va bate, pe unul ca acela numai arhiereul, iar la mare nevoie si preotul, poate a-l dezlega de acel mare pacat si numai dupa ce si-a implinit canonul ce i-a fost dat si numai dupa ce si parintii lui iarasi l-au primit si l-au iertat.
  41. Parintii care isi neindreptatesc copii, pe unii iubindu-i iar pe altii defaimandu-i, desi ei sunt cu buna cuviinta, si nu le impart drept zestrea ce li se cuvine, daca nu se vor indrepta sa fie lipsiti de Sfanta impartasanie si lepadati de Biserica, adica sa se afuriseasca.
  42. Acela care ar ocari, ar barfi, ar necinsti sau ar bate pe vreun preot, chiar daca ar fi preotul vinovat, unul ca acela va fi dat anatemei si lepadat de la Biserica ca unul ce s-a indepartat de Sfanta Treime si la un loc cu Iuda va fi partea lui si 2 ani sa nu se impartaseasca, chiar de l-ar lerta preotul, caci zice Scriptura: “Pe mai marele poporului tau sa nu-l vorbesti de rau”.
  43. Cel invrajbit cu cineva, mai inainte de a se impaca, nu poate intra in biserica si nici sa trimita prinos si sa faca cate 50 de matanii pe zi pana ce se va impaca cu cel pe care l-a suparat, cerandu-si iertare cu toata umilinta, iar daca acela este vinovat si tot el nu vrea sa se impace, vina ramane asupra lui, iar acesta nu mai este sub canon.
  44. Daca va manca cineva de dulce miercurea sau vinerea precum si in Postul Pastelui, 2 ani sa nu se impartaseasca (Fara numai cei ce au pogoramant deoarece sunt in armata, pe santiere, in camine etc.).
  45. Daca va intra cineva ca sa se roage cu ereticii: catolicii, protestantii, adventistii, pocaitii, tudoristii, baptistii si altii de acest fel, dau daca va manca la praznicele lor, unul ca acela sa se afuriseasca si daca nu.se va cai sa se taie cu totul de la Biserica lui Hristos, ca unul ce a cazut din har.
  46. Daca va lucra cineva in duminici sau in sarbatori, sa se afuriseasca, fara numai daca va face aceasta fara voia lui.
  47. Acela care nu merge la Sfanta Liturghie trei duminici la rand, sa se afuriseasca, fara numai daca este greu bolnav, incat sa nu poata iesi din casa.
  48. Daca a stiut cineva despre altul ca pacatuieste si nu l-a oprit, cu toate ca putea sa-l opreasca, unul ca acela sa se canoniseasca, la fel cu acela care a savarsit pacatul.
  49. Daca cineva se impodobeste ca sa faca sminteala si se da cu mirodenii, daca isi vopseste parul, unghiile, fata, sprancenele si buzele, sa se afuriseasca (Canonul 103 Trulan).
  50. Sinucigasului nu i se face prohodire (inmormantare cu preot) si nici in cimitir nu se ingroapa; aceasta insa numai daca n-a fost inconstient (nebun) cand s-a sinucis.
  51. Daca cineva ar vrea sa intre in cler, dar a cazut in vreunul din pacatele prevazute mai sus la punctele: 1 pana la 19 inclusiv, de la 23 si pana la 27 inclusiv, acela nu se mai poate face preot.


Extrase din "INDRUMATORUL BUNULUI CRESTIN" (editia 1997) - de Arhimandrit GHERONTIE GHENOIU


Cititi va rog si:

Rubrica incepatorului: SFANTA IMPARTASANIE

Sursa: http://saccsiv.wordpress.com/2010/09/03/cat-de-pacatosi-suntem-pacatele-care-opresc-de-la-sfanta-impartasanie-si-canonisirea-lor-dupa-sfintele-canoane/


Nota:
La unele canoane de mai sus se fac coboraminte, adica perioada unui canon poate fi scurtata in functie de pocainta omului (parerea de rau si sa nu mai repete pacatele spovedite). Preotul duhovnic (preotul la care ne spovedim frecvent, e bine sa avem numai un preot la care ne spovedim, deci atentie cum alegem preotul duhovnic) afland de la fiecare om pacatele facute in urma tainei spovedaniei, acesta decide cat poate persoana (fiul duhovnicesc) sa faca canonul pentru pacatul care necesita canon (tot canonul sau numai o parte, etc.), dar si omul (mireanul) poate sa ii spuna preotului daca poate sau nu sa tina acel canon si in functie de pocainta omului preotul poate sa scurteze perioada canonului.