Sarutul inainte de casatorie. DE CE SARUTUL DINAINTEA CASATORIEI ESTE PACAT? INOCENTA PIERDUTA A SARUTULUI. Cum se saruta. Sarutul nu e pacat, ci act liturgic, act de iubire in si cu Dumnezeu. Sarutul fara de pacat. PETTINGUL, SARUTUL SI APARENTA FECIORIE Imprimare
Familie si educatie - Educatie
Scris de Administrator   
Duminică, 06 Septembrie 2015
Vizualizări: 15729

Despre inocenta pierduta a sarutului - Ieromonah Savatie Bastovoi


Sarutul inainte de casatorie. DE CE SARUTUL DINAINTEA CASATORIEI ESTE PACAT? INOCENTA PIERDUTA A SARUTULUI. Cum se saruta. Sarutul nu e pacat, ci act liturgic, act de iubire in si cu Dumnezeu. Sarutul fara de pacat. PETTINGUL, SARUTUL SI APARENTA FECIORIERaspuns catre Corina (Sibiu)

Poate sa aprofundati putin tema aceasta:

In afara de trimiterea sexuala, de ce un sarut este pacat? [inainte de casatorie]

Da, inteleg, e voluptate la mijloc, e fire pamanteasca, dar este cea mai pura dovada de umanism...

Ieromonah Savatie BastovoiPentru ca spuneai ca iti place Stanescu, imi amintesc o poezie de-a lui, daca tot veni vorba de sarut, despre adolescentii care se saruta pe strazi. Era o poezie cu multe interjectii si semne de exclamare, o apologie a sarutului. Ceva de genul: "Ah tinerii se saruta, cum se mai saruta tinerii pe strazi, nebagand in seama masinile, zgomotul, moartea, de parca insusi trupurile lor nu ar fi decat niste prelungiri ale sarutului".

[ "Dati-mi mame crestine si voi schimba fata lumii!" (Sfantul Vasile cel Mare)
"Dati-mi o generatie de mame bune crestine si voi schimba fata lumii!" (Sfantul Ioan Gura de Aur) ]


Exista in aceasta poezie o exaltare disperata. Tinerii lui Stanescu, si Stanescu insusi, incearca sa se ascunda de moarte, ca de o ploaie de primavara, la umbra acelor saruturi. Sarutul apare la Stanescu ca o toarta de care se prind cu disperare cei care au cazut cu viteza in vartejul necrutator al mortii. Cioran isi exprima si el aceeasi spaima, desi in termeni mult mai vulgari, in Pe culmile disperarii, se pare, dar asta nu are nici o importanta. Acesta zice ca numai orgasmul il sustrage de la obsesia mortii. Iar eu cred ca de la candoarea lui Stanescu pana la mojicia lui Cioran nu e chiar atat de mult.

De aceea, as putea spune ca desi, teoretic, ar trebui sa existe o fractiune de inocenta a sarutului, practic ea nu are posibilitate sa se implineasca, deoarece inocenta este spulberata inca mai inainte ca sarutul sa se petreaca.

Ieromonah Savatie Bastovoi - 3Socotesc ca insasi pornirea spre sarut este deja o manifestare si materializare a poftei in plina clocotire. Daca cineva va zice ca dimpotriva, de prea multe ori, sarutul este folosit tocmai pentru a se ajunge la excitatie, va trebui sa-l contrazicem. Aceasta se intampla numai cu trupurile istovite de pacat. Dar, desi trupurile au nevoie de saruturi pentru a fi trezite, mintea este excitata, caci fara excitarea mintii nimeni nu simte nevoia sa sarute, dupa cum nu simte nevoia sa bea apa cel caruia nu-i este sete.

Asadar, sarutul este cel putin o dezvirginare a mintii. O fata sarutata nu mai poate fi numita fecioara, pentru ca ea a depasit bariera psihologica a fecioriei, care este mai grea decat cea fizica, vointa ei a fost infranta. Desi, aparent, o astfel de fata are toate "probele" fecioriei, eu as asemana-o cu un ou din care s-a supt, pe o gaura facuta cu acul, tot continutul. Exista, intr-adevar, o gramada de astfel de "fecioare" cu trupul, dar care au in palmares nenumarate nopti de jocuri erotice si de perversiuni dintre cele mai incurcate. Aceasta dispozitie i se inoculeaza fetei odata cu primul sarut si nimeni niciodata nu-i mai poate reintoarce fecioria, decat poate doar moartea.

In ce masura este sarutul o manifestare a umanului?

Ieromonah Savatie Bastovoi - 4Da, sarutul este tocmai manifestarea umanului, nimic mai mult. Nu ma refer acum la sarutarea apostolica, la sarutarea pacii, caci nu despre asta vorbim. Dar sarutarea dintre un barbat si o femeie poate fi doar o manifestare si materializare a poftei, dupa cum am mai zis, sau o ultima statie a pacatului, atunci cand sarutul se da "fara patima", tocmai pentru ca patima a fost de curand satisfacuta.

De aceea, socotesc ca limba romana si-a rezolvat fericit problema diferentei dintre sarutarea patimasa si cea nevinovata, propunand cuvinte separate pentru fiecare: "sarut" si "pupat".

Cred insa ca pana la o anumita varsta, termenul din urma se abtine sa existe. Asa ca, in afara de trimiterea sexuala a sarutului, despre care vorbeai, chiar nu mai vad nici o trimitere.

Ieromonah Savatie Bastovoi - 5Sarutul, de fapt, este un sarut dat poftei. Daca pofta in sine este omeneasca si, atunci cand nu este primita in inima, adica atunci cand nu suntem de acord cu ea la nivelul mintii si ne impotrivim ei cu sabia duhului, care este rugaciunea, nu este pacat, totusi pacatul cu pofta, chiar si cand nu se ajunge la fapta, este pacat. Cu atat mai mult va fi pacat manifestarea vadita a acceptarii poftei, care se face prin sarut. Dar dincolo de simpla acceptare a poftei, sarutul el insusi prilejuieste atata placere, incat multi il gasesc mai important decat actul sexual propriu-zis [ gura, buzele sunt zone eroogene, deci prin mangaiere si sarutare produc excitatie sexuala], de aceea, in jocul erotic, ii acorda mai mare atentie si mai mult timp.

Ieromonah Savatie Bastovoi - 8Sa stii ca aceasta parere o impartaseste toata Biserica. Exista chiar un canon prin care preotul care a sarutat o femeie cu patima, chiar daca nu s-a impreunat cu ea, se cateriseste [ caterisirea inseamna luarea tuturor drepturilor de a sluji vreo lucrare sfintitoare a Bisericii, a scoate din functia de preot si trecerea vinovatului in randul mirenilor ]. Si asta in timp ce alt canon ofera sansa de reabilitare preotului care a cazut in malahie (onanism) [masturbare si ferirea de a face copii, prin varsarea samantei barbatesti (lichidul seminal care contine spermatozoizii) in afara vaginului femeii, sotiei randuite de Dumnezeu, adica pacatul lui Onan: "Stiind insa Onan ca nu vor fi urmasii ai lui, de aceea, cand intra la femeia fratelui sau, el varsa samanta jos, ca sa nu ridice urmasi fratelui sau. Ceea ce facea el era rau inaintea lui Dumnezeu si l-a omorat..." Facerea (Geneza) - Capitolul 38:9-10 ], de pana la doua ori. E o vedere ciudata, desigur, dar asta si pentru ca avem un Dumnezeu care "cauta la inima omului".

Sarutul este pacat ca si curvia totala, tocmai pentru ca este o manifestare a doririi si acceptarii pacatului, deci, savarsirea lui. Toate celelalte pareri despre sarut le gasesc fortate si nesincere.

Cu toate ca nu as vrea ca asta sa-i impinga pe cei care doar s-au sarutat, dar inca nu si-au folosit trupurile, sa o faca acum. Curmarea pacatului, in orice stadiu de avansare ar fi, e o biruinta si o incununare.

Ieromonah Savatie Bastovoi - 2Daca cineva a luat-o pe un drum gresit si a aflat asta, nu merge mai departe, ci se intoarce, ca sa nu piarda timp si nici puteri pentru regasirea si continuarea drumului celui drept.

Cei mai multi sunt tentati sa mearga in savarsirea pacatului pana la capat, gandind ca de acolo se vor intoarce inapoi. E o tentatie demonica, sinucigasa. Sarutul este doar inceputul, doar pasirea in marea nesfarsita a pacatului si a mortii. A continua sa inoti in aceasta mare, gandind ca o vei strabate incolo si inapoi, este chiar mai riscant decat pare. Exista mai multi inecati langa mal, decat in mijlocul marii.

Sursa: http://savatie.trei.ro/savatie/despre_inocenta_pierduta_a_sarutului.htm

Savatie Bastovoi, Ieromonah - Invatatura ortodoxa - Parinti duhovnicesti

Blogul Ieromonahului Savatie Bastovoi (Stefan Bastovoi): http://savatie.wordpress.com


"Relatia dintre un baiat si o fata inainte de casatorie sa fie ca relatia dintre frate si sora! Fratele cu sora nu se saruta, nu au relatii sexuale!" - Arhimandrit Teofil Paraian

Sa va aduc aminte vorbele unui preacinstit duhovnic:
Canonul zice asa: daca o fata se saruta cu un baiat, ea se considera cazuta in pacatul malahiei (mai explicit, al masturbarii).

Canonul 13 Ioan Ajunatorul (CANON PENTRU FAPTE ASEMENEA MALAHIEI [MASTURBARII]):
"Va primi epitimia insa pentru malahie si intre femei aceea care s-a sarutat si pipait cu un barbat, dar nu a fost stricata." (deci canon pentru fata virgina [nestricata] fizic, femeia virgina inainte de casatorie, necasatorita care se saruta si pipaie, mangaie, dezmiarda, etc. cu un barbat)
Extras din CANOANELE Sfantului Ioan Ajunatorul (Postitorul) de la:
- http://comptepv.typepad.fr/canonice/2009/07/canoanele-%C3%AEntregitoare.html
- http://www.nikolai.ro/canoane.php?colectie=32&page=1

461. -"Insa si femeile vor primi canonisirea pentru malahie, care s-a sarutat si pipait cu un barbat, fara a fi stricata. I. Post. 13."(...) [Ioan Postitorul (Ajunatorul) 13]
Canonul pentru pacatul 461 extras din: PERVERSIUNILE SEXUALE sunt mari pacate... Educatia sexuala ne invata ca multe dintre ele sunt cat se poate de normale - Perversiunile sexuale si bolile declansate, afectiuni fizice, mintale si sufletesti (psihice)



Mai multe detalii despre psihologia, fiziologia barbatului (masculina) si femeii (feminina) si de ce este bine ca fetele, femeile sa se imbrace decent (cuviincios, crestineste), dar si barbatii sa se imbrace decent (crestineste), si multe alte informatii despre care este bine sa stie pentru sanatatea (trupeasca si sufleteasca) si apararea familiei si copiilor, adolescentilor, tinerilor - baieti, fete -, adultilor in primul rand in cartea "Pornografia maladia secolului XXI", utila si cartea a 2-a de mai jos (carti care se gasesc in zona carti sau mai jos in acest articol [citire/ descarcare GRATUITA]):

- Pornografia maladia secolului XXI - Virgiliu Gheorghe - Editura Prodromos, Asociatia pentru apararea familiei si copilului - 2011 (prima editie)
- Indrumarul medical si crestin despre viata al Federatiei Organizatiilor Ortodoxe Pro-Vita din Romania - Dr. Christa Todea-Gross, Preot prof. dr. Ilie Moldovan - Editura Renasterea - 2008 (prima editie)

"(...)
Pornografia reprezinta, dupa cum arata autorul, un adevarat mijloc de spalare a creierului sau de directionare a comportamentului uman pe cai gresite.

Bazandu-se pe o ampla documentare, autorul ne descrie in detaliu efectele pe care pornografia le are asupra biologiei omului, asupra psihicului, asupra comportamentului si asupra vietii de familie.

Fiind foarte bine documentata, insistand pe tulburarile pe care pornografia le poate produce asupra omului si mai ales asupra copiilor, cartea domnului Virgiliu Gheorghe ar trebui citita de toti parintii, de toti educatorii si de toti cei care vor sa-si pastreze sanatatea mintala intr-o societate care nu numai ca nu ne protejeaza, ci ne ispiteste cu tot felul de lucruri daunatoare.

Prof. Dr. Restian Adrian,
Membru titular al Academiei de Stiinte Medicale
(...)
"
Extras din articolul (linkul la sfarsitul articolului curent): Pornografia maladia secolului XXI - Virgiliu Gheorghe - Editura Prodromos, Asociatia pentru apararea familiei si copilului - 2011 (prima editie) (carte - descarcare GRATUITA - PDF)

Pentru detalii despre cele spuse mai sus continuati sa cititi acest articol, dar vedeti si linkurile cu informatiii utile de la sfarsitul articolului.


"...Pornografie inseamna orice imagine care eschibeaza partile intime ale trupului uman in scopul de a produce o excitatie sexuala. Orice imagine este pornografie si ce vedeti in cotidiene tot pornografie se numeste si tot ce vedeti pe afise tot pornografie se numeste, conform etimologiei pornografie, "porni" in greaca inseamna desfranata, prostituata. Tot ce inseamna ati vinde o imagine inseamna pornografie..." - Virgiliu Gheorghe

Pornografie este un termen care desemneaza o lucrare precum o scriere, un desen, o fotografie (imagine, poza, tablou, pictura), o gravura, un film, o inregistrare video sau audio care prezinta scene explicite destinate a fi comunicate publicului cu scopul excitarii si satisfacerii sexuale a publicului.

Pornografie din limba greaca pornografos (πορνογράφος), adica a scrie despre prostituate (prostitutie). Etimologic pórnê (πόρνη) inseamna prostituata si  gráfô (γράφω) inseamna a picta, a grava, a scrie, a descrie.
Cuvantul grec pórnê (πόρνη) provine la randul sau dintr-un cuvant Indo-European cu intelesul a vinde, facand referire directa la faptul ca prostituatele pun in vanzare trupul lor.

Pornografia nu reprezinta o expresie a libertatii de exprimare sau a "drepturilor omului", ci o uriasa afacere in mana unui grup de oameni influenti. Ea este o forma de incalcare a demnitatii umane prin "reducerea femeii la un obiect dezumanizat al obsesiilor altora" - Laurentiu Dumitru.

Parintele John Breck afirma ca: "Rostul iconografiei in Biserica este de a da mintii si inimii hrana cereasca, hrana curatiei, binecuvantarii si sfinteniei. Pornografia este o iconografie demonica. Ea corupe mintea cu imagini care provoaca stricaciune in adancimile sufletului" - Laurentiu Dumitru

Iata ce spune un canon al Bisericii: "Ochii tai sa priveasca cele drepte si cu toata paza tineretii inima ta, porunceste Intelepciunea ... caci simtirile trupului lesne strecoara in suflet cele ale lor. Poruncim asadar ca de acum inainte, in nici un chip sa nu se mai zugraveasca, fie pe tablouri, fie altcumva infatisate, chipuri care amagesc vederea si care strica mintea si imping spre atatarile placerilor rusinoase" [Canonul 100, Sinodul Trulan - Quinisext, 692, apud J. Breck, op. cit., pp. 136-137] . De asemenea Scriptura [Biblia] consemneaza: Ati auzit ca s-a zis celor de demult: Sa nu savarsesti adulter. Eu insa va spun voua: Ca oricine se uita la femeie, poftind-o, a si savarsit adulter cu ea in inima lui (Matei 5: 27-28). Iar intr-un alt loc spune: Luminatorul trupului este ochiul; de va fi ochiul tau curat, tot trupul tau va fi luminat. Iar de va fi ochiul tau rau, tot trupul tau va fi intunecat. Deci, daca lumina care e in tine este intuneric, dar intunericul cu cat mai mult! (Matei 6:22-23). - Laurentiu Dumitru.

Mantuitorul vrea sa spuna ca nu trebuie sa se considere curat cel care, desi nu a savarsit pacatul trupesc, are mintea bolnava de patima desfraului. In acelasi duh, smerindu-se, Sfantul Vasile spunea: "femeie nu am cunoscut, dar fecior nu sunt!" - Laurentiu Dumitru.

De obicei lumea contemporana delimiteaza pornografia hard-core de cea soft-core. Pornografia usoara (soft-core) este sinonima deseori cu nuditatea partiala sau totala si i se da de cele mai multe ori caracter artistic; ea este considerata de foarte multi inocenta. Unii gasesc de cuviinta sa nu numeasca pornografica o astfel de imagine, numind-o mai dulce ... sexy. De ea e plina presa scrisa (gen Fata de la pagina 5) si revistele pentru tineri. Ea trece drept fireasca in ochii multora, pentru simplu motiv ca este "imagine cuminte" spre deosebire de imaginea porno hard-core (ce arata explicit impreunarea sexuala sau chiar mai mult ...). Oricat de soft ar fi o imagine erotica, daca stimuleaza simturile [produce excitatie sexuala], provoaca stricaciune sufletului. In cate camere de camin studentesc cu postere din Playboy ati vazut icoane?? ... Si daca totusi ati vazut, vi s-a parut fireasca aceasta asociere? Eu personal am vazut o astfel de asociere si am inteles ca pentru cei ce nu sunt angajati intr-o viata duhovniceasca (ignoranti in ale credintei sau lipsiti de educatie religioasa) totul e posibil. Icoana e ... talismanul lor, ii ajuta in viata, iar posterul erotic reprezinta hobby-ul, zona de interes, o chestiune day by day. - Laurentiu Dumitru.

Din DEX (Dictionarul EXplicativ al limbii romane) aflam, ca si mai sus, ce este PORNOGRAFIA:
- Scriere, desen, fotografie sau gravura obscena. Atitudine, fapta, vorba obscena.
- Interpretare obscena (indecenta, nerusinata) si imorala a problemelor legate de sex [relatiile sexuale, relatiile intime, relatiile conjugale]. [Pornografia include masturbarea si perversiunile sexuale: sex oral, sex anal, etc.] Lucrare pretins artistica (scriere, desen, pictura, fotografie etc.), care prezinta scene obscene destinate a fi comunicate publicului.
- PORNOGRAFIE din greaca pornos "desfranat" [fara infranare - neinfranat, curvar, necumpatat in purtare, dat la placeri, imoral, depravat, corupt, stricat] + graphe "descriere"
- Pornografia este reprezentarea obscena (nerusinata, necuviincioasa, indecenta) a sexualitatii umane, cu tendinta de a corupe indivizii si avand efecte daunatoare asupra moralitatii in societate.
- In pornografie esentiala este OBSCENITATEA, iar anumite parti ale comunitatii, indeosebi femeile si copiii, sunt puse intr-o lumina degradanta si umilitoare. Pornografia este deci: scriere, desen, gravura, fotografie, film, muzica, etc. in care sunt folosite cuvinte, atitudini, procedee cu caracter obscen, indecente.
- PORNOGRAFIA este ceea ce depaseste in mod flagrant limitele bunei-cuviinte, ale moralei, deci PORNOGRAFIA reprezinta tot ce este OBSCEN, adica NERUSINAT, INDECENT, NECUVIINCIOS, FARA PUDOARE, IMORAL, DECOLTAT, DEOCHEAT, imbalat, picant, PROVOCATOR, NEINFRANAT, CURVAR, DEPRAVAT, CORUPT, STRICAT, piperat, porcesc, SPURCAT [MURDAR, RESPINGATOR, SCARBOS], PERVERTIT (A PERVERTI, PERVERTESC: A face sa se schimbe sau a se schimba in rau, care s-a schimbat in rau (din punct de vedere moral); corupt; a (se) deprava, a (se) strica. A (se) schimba (prin denaturare) functia normala a unui organ. A strica, a vicia functia normala a unui organ, denaturand-o. A denatura cu totul. [DENATURARE: a altera natura, a stramba, a sminti, a schimba natura, a schimba ce este natural, a lipsi de sentimentele naturale, a schimba functia normala a unui organ; Denaturez (de- si natura; din franceza dénaturer). Schimb constitutiunea naturala a unui lucru (schimb, functionarea naturala a unui organ al corpului, functionarea naturala a trupului, organismului, corpului.)] Din latina "pervertere", adica a strica. Pervertesc din latina pervértere, -versum, a perverti, a rasturna, din latina vértere - a invarti, con-vertesc, in-vartesc. Corup, stric, depravez: cartile si ziarele rele pervertesc tinerimea. Denaturez, sucesc: a perverti un text [cuvinte, vorbe, fapte, desene, poza, filme, etc.]), PERVERS (care manifesta o deviere de la normal a instinctelor, a judecatii, a ideilor, descompus din punct de vedere moral; inclinat spre fapte rele), PERVERSIUNE (schimbare din bine in rau; Medical: tulburare; Perversiunea este actiunea de a perverti: perversiunea obiceiurilor. Medical: Alterarea unei functiuni normale.), PERVERSITATE SEXUALA (anormal din punct de vedere sexual), PERVERSIUNE SEXUALA (act nefiresc legat de viata sexuala; deviere pana la patologic a unor tendinte sau instincte datorita unor tulburari mentale, tulburari, psihice), trivial, VULGAR deci PORNOGRAFIC, PORNOGRAFIE.


Iubirea

Cum se saruta...

Iubirea indragostitilor

Marti, 27 Ianuarie 2009

Cum se saruta...Iubirea indragostitilorDa...acesta este cu siguranta un complex de care ne lovim aproape toti tinerii mai devreme sau mai tarziu...Primul meu sarut. Oare cum o fi? Cand vedem atatea si atatea saruturi promovate la televizor si pe strada cu atata pasiune, cum sa nu te gandesti la cum este sa saruti persoana pe care o iubesti? Iar faptul ca nu stii sa saruti este dat de inocenta ta, cel putin trupeasca. Dar ce te faci cand stii ca totul are un inceput...un inceput pe care nu-l stii.

Oare de ce nu a dat Dumnezeu in firea omului ca sa stie dinainte cum trebuie sa se sarute? Este atat de stanjenitoare aceasta situatie... Daca iubirea este un sentiment atat de firesc, atunci de ce sarutul, acest gest de iubire, ne pare pe cat de tentant, pe atat de necusocut? Insa tocmai aici este problema, ca Dumnezeu chiar a dat in firea omului sa stie cum sa se sarute cu persoana iubita, numai ca aceasta taina este ascunsa adanc in inima, ca o comoara de mult pret, si iese la suprafata tocmai atunci cand tu cu persoana iubita va veti descoperi impreuna.

Nu a fost niciodata nevoie de o scoala, o tehnica, sau exercitii speciale pentru ceva atat de firesc ca sarutul. Buzele curate oferite sotului/sotiei sunt o jertfa deosebita facuta pe altarul dragostei, poate o jertfa mai mare decat chiar fecioria, pentru ca defapt fecioria trupului incepe intotdeauna de la buze. Defapt problema nu este cum sa ma sarut cu persoana iubita, pentru ca eu, inainte de asta am nevoie sa stiu cine este persoana iubita si cand sa ma sarut cu persoana iubita?

Eu vreau sa fiu intotdeauna impreuna cu persoana iubita, pentru ca asa ma simt implinit, iar aceasta persoana nu poate fi decat viitorul meu sot sau sotie. Este persoana in care am toata increderea, si cu care vreau sa-mi impart toata fiinta...inclusiv sarutul. Ati oferi buzele doar viitorului sot (sotie), chiar daca pare un ideal desprins din timpuri stravechi, este ceea ce isi doreste fiecare tanar indragostit, de cele mai multe ori chiar fara sa realizeze. Si din pacate, de cele mai multe ori, realizeaza prea tarziu.

Daca ma gandesc bine, inima-mi spune ca eu nu vreau sa cunosc mai multe buze straine, care la randul lor s-au cunoscut cu mai multe buze straine, din impulsul hormonilor, pentru a-mi stavili o curiozitate si pofta de moment...pentru ca asta nu este iubire. Eu vreau sa-mi daruiesc buzele doar persoanei cu care vreau sa merg pe drumul vesniciei, si mi-as dori ca acea persoana sa gandeasca si sa faca la fel pentru mine. Imi doresc foarte mult ca persoana cu care ma voi casatori sa nu-si imparta buzele cu nimeni decat cu mine.

Poate imi vei zice ca par idealist, sau gelos din cale-afara. Dar stai putin...oare nu simti si tu in inima ta ca iubirea si orice gest care decurge din ea este intima?
Nu simti nevoia de intimitate atunci cand esti alaturi de cel pe care-l indrageste inima ta atat de mult?
Nu simti nevoia de a te darui unei singure persoane in totalitate?
Dragostea se dezvlauie doar in intimitate, acoperita de haina casatoriei. Altfel cu siguranta ca ma voi vatama. Daruirea buzelor prin sarut, este  intotdeauna precedata de daruirea inimii, fie ea curata sau patimasa.

Nu poti sa saruti pe cineva daca inainte de asta nu ti-ai fi daruit inima acelei persoane! Primul impuls este intotdeuna al inimii, iar mai apoi urmeaza si buzele. Asadar, daca ma gandesc mai bine, eu nu vreau sa-mi daruiesc inima unui strain pentru un sarut trecator.
Eu nu vreau acel sarut "perfect" cu persoana "perfecta" la momentul "perfect" promovat atat de ieftin in filmele siropoase de la televizor,...care defapt nici nu exista.
Si cu siguranta nu vreau sa-mi para rau mai tarziu ca am sarutat "persoana perfecta" care s-a dovedit a fi mai tarziu iubitoare de mai multe "persoane perfecte".

Eu vreau, ca atunci cand voi ajunge la batranete, atunci cand imi voi indulci privirea cu chipul sotului (sotiei), atunci cand imi vor aluneca ochii pe buzele sale, sa-mi aduc aminte cu inima arzand de bucurie ca primul sarut a fost acel sarut in care am desfacut impreuna pecetea vesniciei.
Defapt raspunsul la cum se saruta este cat se poate de simplu...Se saruta cu vesnicia in inima!



Sursa: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iubirea/iubirea-indragostitilor/6172-cum-se-saruta.html


Iubirea

Sarutul nu e pacat, ci act liturgic, act de iubire in si cu Dumnezeu - Maica Siluana Vlad

Iubirea indragostitilor
Marti, 27 Ianuarie 2009

Sarutul nu e pacat, ci act liturgic, act de iubire in si cu DumnezeuMaicuta, am ramas socata cand am citit raspunsurile despre sarut... stiam dintotdeauna ca actul intim e pacat, dar sarutul... imi pare atat de inofensiv... Azi rad oamenii si cu spatele daca le spui asa ceva, daramite sa-ti doresti o astfel de relatie cu un baiat... Unii ar zice ca e nebunie curata! Sa inteleg ca ar trebui sa-mi marturisesc acest pacat la duhovnic?

Maicuta, nu vreau sa va disper cu temerile mele, dar sa fim realisti: sunt nemaipomenit de putini baietii care vor o relatie in Hristos si mie mi-e frica de singuratate... Ma mai potolesc eu, Il am pe Domnul Iisus deasupra si in tot ce ma inconjoara, dar e si asa de frumos sa ai cu cine iesi, schimba o vorba si simti aerul anilor tineretii...
Multe doamne de prin sat ma intreaba daca am prieten si eu le spun "nu" iar ele imi zic: "Foarte rau, nu te mai intalnesti cu anii astia!". Sincer, daca as vrea, as putea fi cu cate un baiat in fiecare zi, dar stiu ca in acelasi timp as suferi enorm, deoarece nu ar fi ceva inaltator, ci jignitor! E asa de greu de cultivat rabdarea...Multumesc, sarut manuta!

Mihaela

Ei, Mihaela mea iubita, cum spui tu lucrurilor pe nume, daca ai harul Domnului cu tine! Da, ai suferi enorm daca ai face tot ce ai putea sa faci! Vezi, toate ne sunt ingaduite, dar nu toate ne sunt de folos! Si folosul il simtim dupa bucuria sfanta si pacea inimii pe care le avem sau nu in noi cand traim ceva.

Da, sarutul e pacat cand nu este ce e randuit de Dumnezeu sa fie. El e manifestare a iubirii binecuvantate de Dumnezeu si nu mijloc de placere si provocare a poftei trupesti. Sarutul are multe forme si multe semnificatii si este de o intimitate si frumusete ametitoare. Abia cand ne apropiem buzele de icoana Domnului stiind pe Cine sarutam, incepem sa intelegem taina sarutului! Orice sarut este sarutarea unei icoane a lui Dumnezeu! Orice chip de om e chipul lui Dumnezeu si sarutarea lui e sarut dat lui Dumnezeu, chiar daca e sarutul lui Iuda!

Asadar, sa fim corecti: sarutul nu e pacat, ci act liturgic, act de iubire in si cu Dumnezeu. Orice folosire a lui cu alt scop e pacat. De altfel stii si tu ca pacat e numai ce nu e folosit conform randuieli dumnezeiesti care urmareste bucuria si fericirea omului, Tot ce aduce durere omului, cum spunea de curand un suflet drag, e pacat. Daca sarutul e o poarta spre durere, tradare, folosire patimasa, e pacat! Daca sarutul tau e trait de cel de langa tine patimas, e pacat! Nu eu am randuit astfel lucrurile si nu eu te voi intreba ce ai facut cu buzele tale cat ai fost pe pamant!

Curaj! Domnul e iubire si bucuria toata e in El! Sa te ajute Dumnezeu sa alegi sa induri rasul acestei lumi, decat plansul sufletului tau!

Nadejdea noastra
, in aceasta lumea care se sufoca in pacat, e ca Dumnezeu e iubire si ca El a venit ca sa ridice pacatul lumii si, oricine ajunge sa nu mai poata duce povara durerii pacatului, poate veni la El ca sa cunoasca iertarea, odihna si pacea!


Cu drag si incredere,

M. Siluana


Sursa: http://ortodoxiatinerilor.ro/iubirea/iubirea-indragostitilor/6173-sarutul-nu-e-pacat-ci-act-liturgic-act-de-iubire-in-si-cu-dumnezeu.html


- Inregistrari audio, video cu Maica Siluana Vlad, dar si informatii despre cine este Maica Siluana si unde, cum o puteti contacta: http://www.sanatatesiviata.ro/familie-si-educatie/127-maica-siluana-vlad


Iubirea

Sarutul fara de pacat

Iubirea indragostitilor
Vineri, 15 Mai 2009


Sarutul fara de pacat - Iubirea indragostitilorSuntem tineri si ne dorim adesea sa cunoastem din tainele iubirii, sa iubim si sa fim iubiti deopotriva. Ne gandim mult la asta, defapt ne gandim mai tot timpul la asta. Iar unul din gandurile care ne ocupa mintea destul de des in aceasta privinta...este sarutul. Sarutul cu persoana iubita.

Pacat insa ca nu ne dam seama de mediul deplorabil in care suntem invatati sa intelegem sarutul, mediu in care am fost crescut si eu, bine-nteles, mediu in care cresc din ce in ce mai multi tineri: Sarutul de la televizor.

Am vazut multe saruturi la viata noastra mai ales la televizor, unele in filme de duzina, altele in filme cu povesti sclipitoare. Dar toate sarutarile pe care le-am vazut daruite cu atata gratuitate, oricat de frumoasa si de ziditoare ar fi fost povestea de dragoste in interiorul carora au luat nastere, raman un pacat.

Si un astfel de sarut este pacat pentru ca nu este consfintit de taina casatoriei, si mai mult decat atat, este unul adulterin caci multi actori si actrite care joaca in astfel de roluri sunt casatoriti(e) legitim in viata de zi cu zi cu alte persoane. Oricat de "profesional" ar fi sarutul, pacatul tot este infaptuit, dar mai rau...ca are recul in inimile noastre. Si ne-am impartasit de pacatul lor, uitandu-ne, de tare multe ori.

Asa am fost invatati sa cautam sarutul cu orice pret, de la o varsta cat mai frageda, sa-l daruim fara sa ne gadim cata incarcatura sufleteasca si cata insemnatate are, ajungand sa slutim unul din cele mai intime si curate gesturi de dragoste, in ceva grosolan, patimas si banal.

Abia dupa ce m-am casatorit, am invatat ca sarutul nu este un gest de afectiune fata de sot/sotie ci o impartasire a dragostei, in taina lui Dumnezeu. Ca ma vatam atunci cand caut sarutul cu dezinvoltura, caci sarutul este ceva intim si profund, iar nu superficial si in vazul lumii. Ca pentru sarut, trebuie sa-mi curatesc buzele cu rugaciuni si lacrimi, ca sarutul nu este doar al buzelor, ci o unire a inimilor...ca sarutul se adreseaza doar familiei, sfintelor moaste si icoanelor. Ca el nu se adreseaza si nu se va adresa in veci  prietenului (prietenei) de doua saptamani sau doua luni...ci doar sotului (sotiei).

Abia atunci cand privirea inocenta a copilului tau se aproprie de buzele tale, abia atunci cand curatia lui te pune fata in fata cu necuratia ta, ca intr-o oglinda,...abia atunci realizezi ca esti ca un betiv notoriu in fata unui sfant.

Cand saruti fruntea nevinovata si inocenta a copilului tau, cum sa nu te cutremuri si sa nu te gandesti ca iti manjesti propriul copil de necuratia buzelor tale care s-au spurcat de-a lungul vremii cu atatea injurii, minciuni, betii, care au sarutat patimas alte buze decat cele ale mamei copilului tau... si cate si mai cate?!?

Cum sa nu te mustre constiinta care striga in tine arzator: "Sfanta sarutare...unde esti?"

Inca mai sunt astazi fete care vor sa-si sarute doar sotul. Inca mai sunt oameni care stiu ca sarutul  nu este doar o banala atingere a buzelor, ci este un act liturgic, este o impartasire tainica a doua inimi.



Sursa: http://ortodoxiatinerilor.ro/iubirea/iubirea-indragostitilor/9026-sarutarea-dumnezeiasca.html


Tinerii pe calea intrebarilor

Petting-ul, sarutul si aparenta feciorie


(cuvant pentru cei indragostiti)

Petting-ul, desi este pomenit prin unele lucrari postmoderne si paracrestine despre sexualitate, era pana acum ceva vreme un cuvant cvasi-necunoscut. Acest concept a intrat insa in limbajul comun al adolescentilor nostri odata cu pagina de sex a revistei lor favorite, Bravo[1].

Bravo exemplifica cele descrise in paginile de sexualitate cu ajutorul a doi tineri minori, fata si baiat, fotografiati nud. Da, se pare ca in Romania se admite asa ceva ("cu acordul parintilor").

"Termenul de petting este utilizat pentru a descrie toate acele actiuni la care recurge perechea de adolescenti care inca nu si-a inceput viata intima, dar care cauta totusi sa-si provoace placere sexuala reciproca"[2].

El nu denumeste neaparat preludiul; preludiul pregateste actul sexual, "petting-ul este o forma de provocare a placerii sexuale la tinerii care inca nu si-au inceput viata intima. Ei sunt dispusi sa faca orice pentru a provoca placere partenerului, in afara de contactul sexual"[3].

[ Cuvantul "petting" provine din limba engleza "to pet" si inseamna a mangaia si a dezmierda. Petting-ul nu este altceva decat mangaierile pe intreg corpul. ]

Petting-ul nu e doar "inceput", "debut", ci este vazut si ca o activitate in sine, care exclude existenta actului intim. Altfel spus, petting-ul vorbeste despre jocul erotic (soft sau hard, dupa numarul de haine pe care le pastrezi pe tine...). El este o indeletnicire recomandata tinerilor inca feciori/virgini, de fapt acelora care din varii motive vor sa-si pastreze fecioria/virginitatea (cer ingaduinta a folosi si termenul de virginitate pentru ca asta se si doreste a fi pastrata si nu fecioria care implica, se-ntelege, o anume curatie sufleteasca pe langa pastrarea intacta a "pecetii fecioriei"). Altfel spus, petting-ul se doreste a fi alternativa la actul intim pentru tinerii virgini, alternativa pentru cei ce vor sa-si pastreze (inca!!) virginitatea.

Aceasta amarnica alternativa e o mare amagire din care a gustat aproape intreg occidentul cand, prin unele programe, tinerii adolescenti erau sfatuiti sa practice sexul oral pentru a evita sarcinile nedorite[4].

Sa incercam sa meditam putin, cu sinceritate!

Cine are nevoie de promovarea acestei practici?!? Intr-o lume fara Dumnezeu ea e total desueta; de ce sa-ti pastrezi virginitatea, ea nu e o virtute, nu mai e o norma ceruta de Dumnezeu pana la casatorie, ci e un obstacol in calea placerii si a implinirii poftelor firii... La ce mai e buna o astfel de feciorie, virginitate mai bine zis?? Cui foloseste? Fetelor care vor sa se amageasca ca mai sunt virgine doar pentru ca nu au practicat actul sexual? E buna pentru amagit parintii habotnici, fanatici, bisericosi care cer fetelor lor sa mearga la control ginecologic din timp in timp? E buna pentru a spune la spovedanie "sunt curata, n-am sarit parleazul"?

Petting-ul il gasesc ca pe una din ispitele iscusite ale demonului desfraului. "Dar ce, pacatuiesti? Esti inca virgin/a?" sopteste acesta. "Si medicul poate aduce marturie". Asta inseamna, in asceza ortodoxa, a fi in inselare[5].

Oamenii stiu ca "a fi in standarde" aduce o oarecare stare de liniste si confort psihologic. Ei nu se pot rupe de mostenirea lor crestina, desi traiesc paganeste, si cauta sa implineasca o minima moralia care sa le linisteasca constiinta.

Cate vedete desfranate care apar des pe micul ecran nu spun ca sunt credincioase  pentru ca trec uneori pe la biserica, pentru ca se inchina uneori sau aprind o lumanare? Vedem des prin cotidienele centrale si revistele de high-life tinere artiste de saptesprezece, optsprezece ani (girls-band-uri[6], "vedete" de-o vara si de-un refren despre mare si soare) care se declara virgine, insa au comportament si vestimentatie de striptease, pozeaza in ipostaze care de care mai depravate (avand cautatura obraznica  Pilde 7, 13), iar prin videoclipuri si concerte fac diverse gesturi lascive, senzuale, danseaza obscen, iritant, fara pudoare. E de la sine inteles ca o virgina avand infatisare de desfranata (Pilde 7, 10) daca a ajuns sa-si expuna trupul golas prin reviste inseamna ca a trecut deja de multe bariere psihice, emotionale; ea e gata de mai mult[7], insa neconsumand inca o relatie intima se considera virtuoasa. Se cred insa curate ca lacrima, inca n-au facut sex...De multe ori spun ca "se pastreaza" tocmai din ratiuni religioase.

Unii cititori s-ar putea sa-mi reproseze ca-s partinitor. Nu vreau sa para un comentariu cu valente de repros generalizat la adresa unuia dintre sexe. Adevarul e ca trupele muzicale de baieti (boys-band-urile) au acelasi efect asupra fetelor ca si trupele de fete asupra baietilor. De obicei insa baietii nu vorbesc despre fecioria lor, se jeneaza cu ea, ei se lauda uneori si cu pacate pe care nu le-au savarsit, de aceea nu am exemplificat in acest sens.

Demonul desfraului sopteste azi mai mult ca-n alte timpuri: "Joaca-te cat vrei, cum vrei, esti si vei ramane totusi o buna crestina daca nu faci sex". Tanarul fan al acestor fetite incepe sa mearga dintr-o data dupa ele, ca un bou la junghiere si ca un cerb care se zoreste spre capcana (Pilde 7, 22). Si-a luat ultimul album, si-a luat si postere. Ar vrea si el o prietena asa dezinhibata ca artista din afis. Inima lui se intineaza, pofta creste, pacatul il paste. Desfranarile din inima ies (cf. Matei 15, 19). Dar inainte de a fi in inima, desfranarea s-a plimbat prin fata ochilor lui.

Daca demonul desfraului s-ar da pe fata, lumea s-ar cutremura si s-ar pazi de pacatul trupului. De-a lungul timpului mii si mii de fecioare, dar si feciori, si-au pastrat curatia cu mari greutati, jertfe si chiar cu pretul vietii (Sfanta Tecla, Fecioara Eufrasia, Fecioara Eufimia, Nichita martirul, tanarul Sepeos, etc.) si asta pentru ca au inteles prea bine paguba desfraului si bucuria unirii cu Hristos.

Intr-o conferinta parintele Savatie Bastovoi spunea pe-ntelesul tuturor: "Fiecarui gand trebuie sa-i gasim persoana care-i sta in spate, pentru ca nici o stare si nici o idee nu se poate naste din senin, cineva a nascut-o. Si daca ea imi este straina mie, cineva a nascut-o in inima mea. Si acel cineva, daca nu e de la Dumnezeu, este din cei care merg impotriva Lui, si atunci, sa ma ridic si sa nu-l mai primesc"[8]. Sa nu ne inselam deci, sa stim cine e cel ce ne indeamna spre pacat, spre departare de Dumnezeu.

Tertulian (secolul II) istoriseste despre o tanara crestina care nu se retinea de la chefuri si petreceri imorale. Cu o astfel de ocazie, diavolul puse stapanire pe sufletul ei si ea cazu jos, imbolnavindu-se. Preotul chemat la capul muribundei a cunoscut indata ca diavolul o stapanea si, prin rugaciuni, cauta sa o scape. In timpul rugaciunii diavolul se rasti la preot: "De ce ma alungi? Am dreptul sa o stapanesc, pentru ca acest suflet se ratacise pe pamantul imparatiei mele si l-am aflat in teritoriul meu". Exemple s-ar mai putea da. Unele chiar din vremea noastra. Parintii duhovnici le stiu mai bine. Insa consider ca nu trebuie sa ajungem sa plecam urechea la ce spun demonii prin nefericitii posedati, mai bine este pentru noi sa ascultam de glasul preotului care ne spune sa fugim de locurile promiscue care ne vatama.

Diavolul insa, de cele mai multe ori, te lasa in pace cand mergi pe o cale gresita. O data inceputa insa lupta pentru despatimire, pentru implinirea poruncilor Evangheliei, oricine v-a simti abitir lucrarea lui. Atunci sa vezi ispite, manie, hule, ganduri rele si alte probleme. Abia atunci cand ne vedem neputinta noastra si cand vom cadea in genunchi si vom varsa lacrimi din inima, abia atunci Domnul va vorbi inimii noastre si ne va ridica, ne va mangaia, ne va lumina. Altfel spus, incercati sa luptati pentru adevarata feciorie si veti vedea ca fecioria pe care ati laudat-o mai inainte era mai mult desfrau.

Consider ca ar trebui lamurit, in cheie ortodoxa, ce este fecioria. Nimeni in Ortodoxie nu a asociat fecioria doar cu lipsa contactului sexual propriu-zis. Sfintii Parinti nu se considerau fecioare pe cele care frecventau petrecerile lumesti unde, de obicei, se afisau imbracate astfel incat sa atraga atentia asupra trupului lor, unde se indulceau adesea cu discutii senzuale si bauturi imbatatoare. Altfel spus, e vorba de cele care astazi merg prin discoteci, cluburi sau baruri. De altfel, Biserica, prin Parintii ei, a mustrat o astfel de petrecere in mod frecvent, azi insa, unii preoti si profesori de religie se jeneaza a mai pomeni si astfel de situatii, considerand ca vor cadea in ridicol, caci mai mari decat acestea se intampla in societatea noastra. Nu se intelege insa ca foarte multe patimi intra in sufletele tinerilor in astfel de locuri promiscue, si ca daca acestea n-ar fi frecventate, tinerilor le-ar fi mai usor sa se pazeasca de lucrarea diavolului. Parintii acestia "habotnici" care interzic discoteca sau o ingaduie in anume conditii (note maxime la scoala, ajutor casnic) stiu ca, in majoritatea cazurilor, discoteca nu-i doar un banal loc de intalnire intre prieteni, stiu ca nu e totuna cu a te intalni cu prietenii la scara blocului sau intr-un parc. O data cu debutul frecventarii barurilor, discotecilor si altor locuri asemenea, oricine poate vedea la tanar/a schimbari de comportament. Adolescentele vor de acum alte haine (toale, cum spun acestea), mai mulate, mai decoltate, mai scurte, vor top-uri si tanga, vor accesorii de tot felul. Invariabil, daca vei intreba o tanara care nu se imbraca provocator daca frecventeaza discoteca, va spune: Nu!

Fecioria adevarata este in conceptia Noului Testament asociata cu intelepciunea. Fecioria trupului fara intelepciune nu foloseste prea mult. Fara o vietuire crestineasca si fapte bune, fecioarele cu trupul se aseamana cu fecioarele nebune din Evanghelie (cf. Matei 25, 1-13). Fecioarele intelepte, care si-au agonisit in viata lor untdelemnul faptelor bune si al milei, au intrat cu Mirele Ceresc in Camara Imparatiei lui Dumnezeu. Fecioarele nebune, care s-au increzut in fecioria lor si nu si-au agonisit untdelemnul facerii de bine, au ramas afara in intuneric. Acestora din urma fecioria trupeasca nu le-a folosit, caci Mantuitorul le spune infricosatorul cuvant: Nu va cunosc pe voi (Matei 25, 12). De aceea si feciorii si fecioarele vremurilor noastre, pasionate de petting, ar trebui sa inteleaga ca nu-i de ajuns doar a pastra fecioria trupului. Nu spun ca-i usor, e o lupta cumplita, e nevoie de un suflet tare, indraznet, care uraste necuratia dupa cum spunea marele Ioan Gura de Aur. Dar cand iubesti necuratia cum sa izbandesti? De aceea tinerii intreaba des: "Pana unde putem merge?". Pentru ca iubesc deopotriva curatia si necuratia. Dar despre "pana unde?" vom vorbi mai incolo. E nevoie de o mare nadejde in lucrarea lui Dumnezeu in viata noastra, o predare in mainile Lui, caci de n-ar pazi Domnul cetatea, in zadar ar priveghea cel ce o pazeste (Psalmi 126, 1).

Petting-ul include deseori nuditatea. Asa exemplifica prin fotografii si revista Bravo. "Frumusete straina am vazut si cu dansa mi-am ranit inima" zicem in rugaciunile serii. Ea ne este straina pentru ca nu ne apartine prin taina Nuntii; doar atunci femeia nu este stapana pe trupul sau, ci barbatul; asemenea nici barbatul nu este stapan pe trupul sau, ci femeia (I Corinteni 7, 4).

Curiozitatea desfranarii este in firea noastra. Anevoie se poate lupta cineva cu ea. Cea mai buna lupta, dupa cuvantul Apostolului, e fuga: Fugiti de desfranare (I Corinteni 6, 18). Noi nu suntem intr-atat de intariti incat sa o acceptam in preajma noastra fara sa ne vatame (aviz celor care consuma pornografie  prin reviste, filme, internet, etc.). Nuditatea sexului opus e ultimul lucru de care are nevoie ochiul tanarului, chiar literatura "de specialitate" spune ca petting-ul propriu-zis incepe de la nuditate.

Nuditatea, vederea unei femei dezbracate, a cauzat caderea lui David Psalmistul. Pare-ni-se noua ca suntem mai puternici la virtute decat David, omul lui Dumnezeu? Si totusi acesta s-a culcat cu sotie straina, sotia altui barbat. Si asta de la privirea trupului gol care l-a umplut de pofta. Dumnezeu trimite la David pe Profetul Natan care-l mustra. Abia dupa cuvantul profetului, David se trezeste la realitate si isi vine in fire. Am pacatuit inaintea Domnului, a zis David catre Natan (II Regi 12, 12). Putini stiu ca celebrul Psalm 50, psalmul pocaintei, e scris de David "cand a venit profetul Natan, ca sa-l mustre pentru femeia lui Urie".

Despre un petting light se vorbeste si in viata Sfantului Martinian (13 februarie)[9]. Pare un caz iesit din comun si poate mira pe aceia care nu stiu ca marii traitori au parte de ispite cumplite, la masura harului dobandit de la Dumnezeu. Prin Paterice se spune ca diavolii se aduna in sihastrii si manastiri, caci acolo au de lupta, nu prin cetati unde oamenii sunt nepasatori fata de mantuire. De aceea in scrierile ascetice se recomanda monahilor sa nu priveasca femei sau chipurile monahilor carora nu le-a crescut barba; calugarii au realmente parte de lupte pe care noi, cei din lume, nu le putem banui. Viata Sfantului Martinian trebuie sa ne fie cuvant de folos si ziditor de suflet. Solutia pe care ne-o pune inainte sfantul e una singura: Fuga! "Sfintii Parinti spun: toate luptele se castiga cu asalt. Singura lupta care se castiga cu fuga este lupta impotriva trupului"[10].

Suntem mai intariti noi decat Cuviosul Martinian? Noua, celor din lume, ni se pare ca nu suntem chiar asa vulnerabili, mergem la plaja unde-s atatea trupuri goale, privim la televizor tot felul de entertaiment-uri si arareori ni se pare ca ne-am tulburat. De fapt, noi nu sesizam ca patima ne stapaneste deja. Lupta pentru curatie, pentru feciorie, e o lupta cumplita, ea insa dispare daca savarsesti pacatul intr-un fel sau altul. Atunci cand te miri ca nu ai lupta de dus, de fapt ai si pierdut lupta. Fara doar si poate, dincolo de inocenta e alunecare. Ori traiesti in inocenta, in candoare, prin mila si cu ajutorul lui Dumnezeu (cazul copiilor si a celor foarte tineri), ori esti muncit de pofta, ori ai cazut savarsind pacatul. Dincolo de alunecare e iadul deznadejdii sau raiul nadejdii in schimbarea vietii prin venirea in fire ca si fiul cel curvar din Evanghelie[11].

Trupul doar Domnul ne poate da putere sa il infranam. Spun Parintii ca, odata cu trecerea timpului, unele ispite si neputinte ne vor lasa, dar vom avea de furca pana la sfarsit cu mandria si desfranarea. Exceptiile sunt extrem de rare si confirma regula. Sfantul Ioan Scararul este unul dintre aceia. El vorbeste despre demonul curviei din auzite, din exterior, nu din lupta personala: "Am aflat ca lupul curviei adauga dureri celui bolnav si chiar in dureri ii sadeste simtiri necuviincioase si scurgeri"[12]. De altfel, Sfantul ii lauda pe cei care se straduiesc sa-si depaseasca firea, nu pe cei ce n-au parte de lupta.

Sa nu ne jucam cu focul, mai ales cand firea noastra este ea insasi aplecata spre curvie. O patima, cu cat e mai hranita, cu atat e mai flamanda, imi spunea candva duhovnicul. Solutia? Corectarea ei!

Cel/cea care face petting, si doar atat, deci nu ajunge a faptui propriu-zis pacatul trupesc, neindoios a fost pazit/a de harul Duhului Sfant. Sa planga pentru intinarea si necuratia sa si sa Ii multumeasca Domnului. Daca cineva persista in aceasta practica sa stie ca Duhul nu va mai fi cu el[13], caci patima se cuibareste in inima, iar constiinta si-o va adormi incetul cu incetul.

"Ok, deci petting-ul nu-i bun si nu-I place lui Dumnezeu" ar putea spune tanarul cititor. Dar, totusi, "pana unde putem mergem"? Intrebarea am auzit-o de nenumarate ori! Inevitabil, tinerii incep sa intrebe despre sarut.

A scrie despre sarut am considerat multa vreme ca este o ispita, chiar daca am fost deseori indemnat sa scriu pe acest subiect de catre tinerii cu care intru in dialog... Subiectul este extrem de delicat si nu merita lasat deoparte atat timp cat tinerii cauta raspuns duhovnicesc la probleme lor.

M-a indemnat sa scriu si pozitia categorica impotriva sarutului intre adolescenti a unui parinte ravnitor al Bisericii noastre, pozitie justificata in mare parte, dar demoralizatoare din punctul meu de vedere.

Tinerii nedusi la biserica (indiferenti din punct de vedere religios) au rezolvat si au depasit aceasta problema mergand mai departe, cazand si savarsind pacatul trupesc; insa ceilalti, tinerii credinciosi, duhovnicesti, traiesc in Hristos, ducand o lupta permanenta pentru pastrarea fecioriei. Acestia din urma, stiind ca relatiile trupesti inainte de casatorie sunt pacat, se nevoiesc si cu harul lui Dumnezeu reusesc, desigur nu toti, sa ajunga la nunta lor curati si sa ia "cununile" lor cu vrednicie. Aceasta-i dragostea "nascuta de nepatimire" spre care ne cheama Dumnezeu.

Trupul cere cele ale lui si in multe cazuri, tinerii credinciosi recurg, din pacate, la sarut ca la un fel de substitut pentru viata intima. Acestia isi stabilesc limita pana la care vor merge, aceasta fiind de multe ori actul intim in sine (pe care nu vor sa-l savarseasca pentru a nu pacatui in fata lui Dumnezeu). O eleva imi spunea in urma cu ceva timp ca se intalneste cu prietenul sau aproape doar pentru sarut. Adica, se vad, schimba doua-trei vorbe si, in rest, se saruta patimas timp indelungat... dar nu pacatuiesc cum fac altii... In schimb, se "plangea" de multele ispite trupesti si de imaginatia pacatoasa care o chinuia zi si noapte. Se simtea departe de Hristos si oarecum pe buna dreptate pentru ca spune parintele Arsenie de la Techirghiol: "...cand te umpli de pofta trupeasca, Il dai afara din casa inimii Tale pe Hristos, Cel care a zidit-o si a rascumparat-o".

Traind sau nu in castitate, tanarul are insa de cele mai multe ori sentimentul ca sarutul "nu e ceva grav si nici periculos... daca stii cand sa te opresti". Bineinteles ca intre un baiat si o fata care se plac exista si atractie fizica, caci nu poti sa-ti faci un prieten (o prietena) care nu te atrage. Aceasta irezistibila atractie e manifestarea instinctului sexual si este mai agresiv la baieti decat la fete. De multe ori dragostea este confundata cu acest instinct sexual, de aici multele dezamagiri sentimentale. In adolescenta, de multe ori, tanarul confunda realitatea cu ceea ce viseaza. El este plin de dorinta, de curiozitate si nerabdare, e o lupta in sufletul sau: pe de o parte pofta din el, pe de alta dorinta de a duce o viata curata, ferita de patimi. Ar vrea sa fie si cu Hristos si sa i se ingaduie si o aplecare spre senzualitate. Lupta duhovniceasca a tanarului credincios isi pierde din avant atunci cand intra in anturajul unor prieteni cu vederi mult prea moderne. E nevoie ca tanarul credincios sa se insoteasca cu cei ce gandesc ca el, mai ales daca se simte labil, usor influentabil. Nu este vorba aici de a fugi de lume, de a te insingura, ci de a dezvolta prietenii cu persoane care gandesc, simt in acelasi fel, care au aceleasi preocupari.

Spuneam si in alt context ca daca esti o fata tanara si credincioasa, dar te imprietenesti cu un tip cool, tare ca cei din reclame, care nu tine cont de o minima moralia (nu e ce vrei, insa nici singura nu-ti place sa fii), dar care iti respecta dorinta de a te pastra curata pentru nunta, intalnirile cu acesta se pot transforma in preludii nesfarsite, in saruturi patimase. Totul pare in regula dar nu este, pentru ca sarutul devine acum substitut pentru viata sexuala.

In principiu, fiecare ar trebui sa fie sincer cu sine si cu celalalt si sa stie care este limita, care gest e nascut din iubire si care din patima, din pofta trupeasca. Cand e sinceritate si dragoste trebuie sa ai puterea de a spune celuilalt: "ma tulbur, imi tulbur mintea". Bineinteles ca se cere un anumit stadiu duhovnicesc, dar ideea e lesne de inteles pentru oricine. Un coleg de facultate, foarte sincer si deschis, mi-a spus odata ca i-a marturisit prietenei ca sarutul il tulbura foarte tare, ca il aprinde de pofta si ca ar fi bine sa evite pentru o vreme acest gest, sa se intample mai discret, mai rar. A inteles foarte bine si el, dar si ea, ca nu trebuie sa se joace cu focul. Cand vanturile sunt puternice, pe vreme de arsita, focul aprins in padure se imprastie repede. El se stinge cu apa, nu cu materiale inflamabile.

Cand vorbim cu tinerele fete despre machiaj, nu e intelept si pedagogic sa le dam ideea ca ar fi un pacat sa vrea sa fie frumoase, sa placa celorlalti prin frumusetea chipului lor. Le putem indemna sa fie cat mai naturale cu putinta. Tot astfel, e demoralizator a vorbi impotriva sarutului cu vehementa si fara nuantare. Daca spui unui tanar sa nu se sarute se indarjeste si se indeparteaza voit de Biserica gasind-o traditionalista, conservatoare  in sens rau, bineinteles. E preferabil sa le vorbim deschis, sincer, spunandu-le ca daca observa ca mintea o ia razna, sa inceteze, mai ales in posturi. Este si un bun prilej duhovnicesc de a trezi interesul pentru invatatura ascetica despre "paza mintii". Eu inca mai cred ca unii se pot saruta frumos, curat.

In urma cu aproape noua ani aflandu-ma in miez de noapte la o manastire, la un parinte imbunatatit  ieroschimonah, am cercetat dintr-o prea mare curiozitate ce sfaturi le-a dat parintele celor ce au venit... in doi  adica impreuna ca prieteni  referitor la sarutul intre tineri. Am observat ca unora le-a interzis (cu blandete, cu apropos) sa se mai sarute, iar altora le-a spus ca nu este nici o problema. M-a macinat, la momentul acela, foarte mult raspunsul parintelui. Ma intrebam, de ce ? De ce nu acelasi sfat la toti?[14] Am inteles mai tarziu ca unele dintre cupluri au cazut in desfranare. Deci, din discutiile avute cu perechile respective, parintele intelesese ca sunt ispitite de cele ale desfranarii, ceea ce s-a si vazut mai apoi, de aceea le-a spus sa nu se mai sarute. Cuplurile care primisera ingaduinta i-au inspirat probabil parintelui o mai mare asezare sufleteasca si dragoste curata. Bineinteles ca e o sabie cu doua taisuri, si ca, lucru lamurit, nu putem fi de acord cu saruturile cele nesfarsite, patimase (denumite generic french kiss).

Saruturile "nesfarsite" sunt fara indoiala pacatoase, impulsurile erotice fiind declansate prin simtul tactil mai mult decat prin cel vizual, chiar daca sunt aparent... adormite si tinute in frau. Parafrazand cuvantul lui Hristos: Eu insa va spun voua: Ca oricine se uita la femeie, poftind-o, a si savarsit adulter cu ea in inima lui (Matei 5, 28), putem spune ca cine saruta femeie (sau barbat), poftind-o, a si savarsit adulter. Bine ar fi, desi cred ca-i cuvant greu acesta, sa-ti saruti prietenul (prietena) cum ai saruta o icoana, adica cu gingasie, cu sfiala, cu adevarata dragoste si fara pofta... Sa avem puterea de a recunoaste cand iubirile si gesturile noastre sunt desacralizate sau chiar pierzatoare de suflet. Iconografia ortodoxa accepta, chiar daca unora pare necuviincios, icoana Dreptilor Parinti Ioachim si Ana sarutandu-se. Scriptura insista pe sarutarea sfanta (vezi si icoana Sfintilor Apostoli Petru si Pavel): Salutati-va unii pe altii cu o sarutare sfanta (I Corinteni 16, 20; II Corinteni 13, 11; Romani 16, 16).

In alta ordine de idei, pe buna dreptate limba romana face distinctia intre sarut si pupat (o spune si parintele Savatie in O pogorare la iad). Asa cum, de altfel, face distinctie intre feciorie si virginitate. Fecioria e mai mult decat virginitate, nu este doar o stare trupeasca ci, mai ales, una sufleteasca. De aceea nu ne suna placut englezescul Virgin Mary. Ne amintim si de cuvantul Sfantului Vasile cel Mare care spunea "femeie nu am cunoscut, dar fecior nu sunt".

Nu e usor sa fii adolescent. Nu e usor nici sa fii crestin. Nici viata nu e usoara, dar e luminoasa si capata sens doar in Hristos.

Recomandam tuturor sinceritate cu sine, cu prietenul de sex opus si cu duhovnicul. Tanarul care va face asa cum socoteste, fara discernamant, va trebui sa dea seama de faptele sale. Daca va asculta de altul, adica de duhovnic, chiar daca ii pare nepriceput, va da acela seama. Nu stiu care din acestea doua e mai grea. Ascultarea e mai grea, dar e mantuitoare.

Nadajduiesc ca prin acest cuvant nu ne-am propovaduit pe noi insine, ci pe Hristos Iisus, Domnul (II Corinteni 4, 5).


NOTE:

[1] Adolescentii sunt target-ul multor reviste: Bravo, Bravo Girl, Cool, Cool Girl, Popcorn... Toate publicatiile tinerilor au pagini/rubrici de sexualitate, iar raspunsurile specialistilor, medici si psihologi, la intrebarile tinerilor par a avea un numitor comun. Aproape toate prezinta ca firesti: inceperea vietii sexuale la varsta adolescentei, masturbarea ("care apare inca din copilarie!"), recurgerea la avort etc. Intrebarile sunt uneori socante si bineinteles ca raspunsurile sunt mai intotdeauna lipsite de discernamant, duhovnicesti nici nu se poate pune problema a fi... E ingrozitor ca target-ul acestor reviste coboara pana la 9-10 ani, eu insumi vazand elevi din ciclul primar achizitionand Bravo. Ce invata acestia mici pentru care s-a jertfit Hristos din revistele adolescentine? Iata cateva teme sexuale: "Secretele excitatiei", "Ghidul iubirii rapide", "Sarutul perfect", "Orientarea sexuala", "Onania  un joc al sexualitatii" (cu foto mai mult sau mai putin explicite), "Pozitiile sexuale", "One-night-stand-ul" (relatia sexuala de o noapte) cu prezentarea avantajelor si dezavantajelor, etc., etc. ... Tirajele sunt ametitoare, de multe ori o editie a bilunarului Bravo sare de 100.000 de exemplare. Din ce am putut observa, ca si profesor, pot spune ca in medie 3-4 elevi dintr-o clasa cumparau si colectionau revista, insa, in pauze, adunati in grupuri, o citeau si o discutau intreaga clasa de 30 de elevi... Asa ca putem spune, fara sa exageram, ca numarul real al celor ce citesc Bravo, dar si alte reviste tineresti, este aproximativ de un milion.

[2] Victor Bodo, Sorina Bodo, Educatia armoniei sexuale, Editura Dacia, Cluj Napoca, 2002, p. 68.

[3] Ibidem.

[4] Vezi artic. din Ziua: "Guvernul Blair incurajeaza sexul oral la copii"; aceasta idee fiind o parte a unui program prin care se doreste reducerea numarului de sarcini nedorite in randul tinerilor (vezi http://www.ziua.ro/archive/2003/02/22). Au fost si parinti care s-au scandalizat, dar nu pentru imoralitatea acestei practici, ci pentru faptul ca nu pare a fi intru totul o solutie viabila, ca aceasta practica nu-i va opri de la sexul normal....

[5] Celor ce au vreme de citit si dragoste de Hristos le recomand Despre inselare, Sfantul Ignatie Briancianinov.

[6] Oops, Pops, Spicy sunt cateva dintre trupele de minore care se unduie pe TV.

[7] Unele vedete Playboy au recunoscut ca oferta de a poza in revista li s-a facut inainte de 18 ani, apoi, dupa implinirea majoratului au purces la realizarea pictorialelor pentru revista (vezi cazul Andreea Antonescu, ex-Andr). De nurii minorelor se folosesc insa si alte publicatii care nu intra sub incidenta eroticului, dar cocheteaza cu el.

[8] Din conferinta Puterea duhovniceasca a deznadejdii, Alba Iulia, Postul Craciunului, 2003. Sursa: Internet.

[9] "Preacuviosul Martinian a fost din Cezareea Palestinei si a inceput sihastreasca traire pe cand era in varsta de optsprezece ani, petrecand prin pustii si prin munti. Si plinind in sihastrie douazeci si cinci de ani, printre alte multe ispite a fost supus si la aceasta ispita a celui viclean: o femeie desfranata, imbracandu-se in haine de om sarac, a venit la muntele acela unde se gasea sfantul; si daca a inserat, a inceput a plange, ca si cum adica s-ar fi ratacit si s-ar fi temut sa nu o manance fiarele, daca ar ramane afara. Deci se ruga de sfant sa o primeasca inauntru in chilie si sa nu o lase sa fie mancata de fiare. Iar el, vazand ca nu e cu putinta a o lasa afara, a primit-o inauntru, si el se duse in chilia cea mai ascunsa a lui. Iar dimineata vazand-o cuviosul schimbata la infatisare (caci purta acum imbracaminte femeiasca frumoasa, cu care se impodobise peste noapte), a intrebat-o cine este si pentru ce a venit acolo. Dar ea, fara de rusine, a zis: Pentru tine!. Si defaimand viata sihastreasca, si adaugand ca toti dreptii cei de sub Lege s-au bucurat de petrecerea laolalta cu femeile, il indemna sa se apropie de ea. Cuviosul putin cate putin indemnandu-se si subjugat fiind era gata sa cada in pacat; a fost tras inapoi de la cadere prin dumnezeiescul har. Si, aprinzand multe gateje (vreascuri, n.n.), a sarit in mijlocul focului, dojenindu-se si zicand-si: De vei putea sa rabzi, Martiniane, focul gheenei lasandu-te in voia poftei rusinoase, supune-te femeii. Si asa arzandu-se pe sine si smerind salbaticia trupului, pe femeia care se inteleptise vazand acestea, a trimis-o la manastire. Iar el, vindecandu-se de ranile focului si fiind dus cu barca de un corabier, a ajuns la o stanca din mare, care era departata de uscat cale de o zi, si a locuit zece ani acolo, fiind hranit de acel corabier. Si iarasi a plecat de acolo, pentru ca o fata scapata pe o scandura dintr-un naufragiu a ajuns pana la stanca pe care se gasea el. Cuviosul scotand-o din mare, a plecat de acolo zicand ca nu poate sta laolalta iarba uscata si focul. Si sarind in mare, cu ajutorul unor delfini, care l-au luat pe spate, a ajuns la uscat. De acolo a trecut prin mai multe cetati zicand: Fugi, Martiniane, ca nu cumva iarasi sa te ajunga ispita (caci asa hotarase sa-si petreaca si cealalta ramasita a vietii), a sosit la Atena. Si aici a adormit in Domnul, invrednicindu-se a fi ingropat cu mare cinste de episcopul locului si de tot poporul. Iar despre cele doua femei, se zice ca: cea dintai s-a dus la manastire si traind acolo in curatie, s-a invrednicit a face minuni; iar cea de a doua, a ramas pe acea stanca din mare pana la sfarsitul vietii, imbracata cu hainele barbatesti pe care i le-a dat corabierul" (Vietile Sfintilor de peste tot anul, Editura Biserica Ortodoxa, Alexandria, 2002, p. 266).

[10] Crampeie de viata. Din invatatura Parintelui Epifanie I. Teodoropulos, Schitul romanesc Lacu, Sfantul Munte Athos, 2000, p. 123.

[11] In vechile carti ortodoxe nu se gaseste sintagma "fiul risipitor", ci "fiul curvar". Termenul "risipitor" este foarte general, insemnand cheltuitor, nechibzuit si nu e inteles de tot omul vremurilor noastre cu semnificatia lui pe care o da textul biblic. Nu e grav faptul ca fiul din Evanghelie era risipitor (cheltuitor), caci putea sa-si risipeasca averea facand milostenii, cum au facut mai tarziu multi Sfinti Parinti ai Bisericii noastre, ci faptul ca i-a risipit cu desfranatele. Concluzia pildei e ca fiii desfranati sunt asteptati de catre Tatal iubitor sa-si vina in fire. Ei devin ceea ce au fost mai inainte si li se reda demnitatea de fii. Asta e marea taina a crestinismului: celor care se intorc la Hristos, nu li se pomeneste trecutul. Ei sunt considerati oameni noi transfigurati de harul lui Dumnezeu.

[12] Sfantul Ioan Scararul, in Florilegiu filocalic, Editura Herald, Bucuresti, p. 134.

[13] "Pentru a pastra harul Duhului Sfant, trebuie sa nu primim nici un gand care nu-I place lui Dumnezeu", ne spune Staretul Siluan.

Tinerii pe calea intrebarilor - Laurentiu Dumitru (carte)[14] "Asemanarea nu inseamna identitate. Suntem atat de particular amprentati, incat a crede ca acelasi pacat, savarsit de mai multi oameni, ar putea fi vindecat prin aceeasi reteta, nu este decat o grava si profunda eroare... Aceasta e primejdia stereotipiei duhovnicesti..., a necercetarii atente, prin particularizare, a fiecarui om..." (C. C. Ciomazga, Lucrarea, Editura Ziua, 2004, p. 89).


(din cartea "Tinerii pe calea intrebarilor", autor Laurentiu Dumitru, Editura Egumenita - cartea poate fi cumparata de la Editura Egumenita, Editura Sohpia)


Sursa: http://www.laurentiudumitru.ro/carti.php?id=2&cap=34


Cartea Tinerii pe calea intrebarilor (in format digital gratuit) se gaseste pe siteul autorului la: http://www.laurentiudumitru.ro/carti.php?id=2

Cuprinsul cartii


Ispitirea femeilor si poftirea barbatilor - CULTURA CURVIEI, DESFRANARII, PORNOGRAFIEI (DESFRAULUI, LIBERTINAJULUI, PROMISCUITATII, ADULTERULUI) si CULTURA MORTII (CULTURA NENASTERII DE COPII, CULTURA AVORTULUI sau PRUNCUCIDERII)

Ispite barbatesti

Ispitirea femeilor si poftirea barbatilor - CULTURA CURVIEI, DESFRANARII, PORNOGRAFIEI (DESFRAULUI, LIBERTINAJULUI, PROMISCUITATII, ADULTERULUI) si CULTURA MORTII (CULTURA NENASTERII DE COPII, CULTURA AVORTULUI sau PRUNCUCIDERII)N-as putea asemana mai convingator aceste doua plagi ale degradarii umane, ce aduc infirmitate atat in suflet cat si in trup, decat cu cei doi colti ai sarpelui cel de demult prin care au cazut din rai primii parinti si prin care diavolul, acelasi sarpe ticalos, isi injecteaza veninul curviei in inimile oamenilor, prapadind atatea sufletele. Caci prin acesti doi colti, ai ispitirii femeilor si ai poftirii barbatilor, a facut vrajmasul diavol cele mai mari ravagii in randul oamenilor, poate mai mult ca prin toate celelalte patimi.

Si, pentru a putea avea o imagine cat mai fidela a realitatii, este necesar sa privim ispitirea femeilor si poftirea barbatilor ca doua jumatati de oglinda care, odata unite, sa ne arate chipul hidos al cancerului familiei: curvia sub toate formele ei.

Precum sunt de asemanatori barbatul cu femeia in anumite privinte, si pe cat de diferiti sunt intr-altele, totusi mereu atragandu-se unul cu celalalt si alcatuind omul (barbat si femeie) ["Si a facut Dumnezeu pe om dupa chipul Sau; dupa chipul lui Dumnezeu l-a facut; a facut barbat si femeie." (Facere [Geneza] 1:27)], tot asa se intampla cu pacatul ispitirii la femei si faradelegea poftirii la barbati: se aseamana izbitor de mult in unele privinte, si totusi sunt foarte diferite intr-altele, dar se atrag mereu si alcatuiesc acelasi venin ucigas de suflete.

Astfel ca, atat ispitirea cat si poftirea sunt o nesimtire a firii amortita de pacat, ce nu se rusineaza la incalcarea barierelor sadite in ea de Dumnezeu, bariere sadite tocmai ca sa preintampine surparea firii umane, sa nu ajunga subjugata de neputinte si fara un scop bine definit.

Nesimtirea ispitirii consta din aceea ca femeia isi aroga dreptul de a atrage barbatul prin cosmetizare si infrumusetare, mai mult decat a lasat Dumnezeu sa fie atras barbatul de femeie in chip firesc. Iar aceasta incalcare a firescului are drept consecinta inrobirea mintii barbatului cu chipul ademenitor al voluptatii.
Si cat de des se intampla aceasta, mai ales in randul tinerilor, precum spunea candva inteleptul Solomon despre un tanar ademenit de o femeie imorala:

"Ea il ademeni prin multimea cuvintelor ei si-l smulse prin graiurile ademenitoare ale buzelor sale; El incepu sa mearga dintr-o data dupa ea, ca un bou la junghiere si ca un cerb care se zoreste spre capcana, Pana cand o sageata ii strapunge ficatul; dupa cum o pasare grabeste spre lat si nu-si da seama ca acolo isi sfarseste viata." (Solomon 7: 21-23)

O a doua fata a aceleasi plagi este faptul ca femeia, prin infrumusetarea trupului peste firesc, cade ea insasi in aceasta plasa, devenind iubitoare de sine si cladindu-si un dumnezeu din chipul si trupul cel priveste si-l ingrijeste zilnic in fata oglinzii. Astfel, femeia se istoveste alergand mereu dupa naluca unei frumuseti pe care nu poate sa o atinga material niciodata, si care aduce mai mult frustrare decat multumire, neglijand adevarata ei frumusete: sufletul.

Nesimtirea poftirii, consta din aceea ca barbatul adulterin isi aroga dreptul ca femeia (oricare ar fi ea) sa fie proprietate personala a fanteziilor sale, cu care sa-si satisfaca pofta desfranarii. El perverteste astfel chipul real al femeii, adica chipul si asemanarea cu Dumnezeu ["Si a facut Dumnezeu pe om dupa chipul Sau; dupa chipul lui Dumnezeu l-a facut; a facut barbat si femeie." (Facere [Geneza] 1:27)], in chipul imaginar si pervers al unei "femei" ce a devenit mijloc si obiect de satisfactie sexuala. Aceasta slutire a gingasiei si delicatetei femeiesti se intampla si din pricina faptului ca barbatul adulterin priveste femeia doar ca pereche, nu insa si ca mama, desi  Dumnezeu a lasat ca orice femeie a unui barbat sa fie neaparat si mama. De aceea barbatul adulterin este usor de recunoscut caci nu iubeste sa aibe copii, ba chiar dispretuieste lucrul acesta, chiar casatorit fiind, indemnand si constrangand femeia sa faca avort sau sa se fereasca de a zamisli copii prin toate mijloacele contraceptive posibile.  Si de aici, cel mai adesea, barbatul adulterin ajunge si criminal al propriilor sai copii.

O alta asemanare a femeii care ispiteste si a barbatului care pofteste, este ca si unul si celalalt isi ascund slutenia propriei boli.
Daca ii explici femeii robite de patima isptirii, ca poate sa gaseasca si un barbat sanatos sufleteste care sa o iubeasca asa cum a lasat-o Dumnezeu, fara buze rujate, unghii facute si haine provocatoare, iti va spune ca nu se cosmetizeaza neaparat ca sa placa barbatului sau, ci ca sa placa siesi, de parca femeia a fost data pentru ea insasi si nu ca ajutor barbatului. Si de parca omul este comuniune cu sine insusi, si nu cu Dumnezeu si cu aproapele.
Insa, de la a cauta sa placa siesi, femeia a ajuns sa nu mai fie devotata rostului de sotie si mama, ci devotata iubirii de sine si roaba a a propriilor placeri.

Deasemenea, daca ii explici barbatului ca-i uraciune mare sa poftesti la femeia aproapelui, si la orice femeie in afara de cea legiuita [femeia cu care este barbatul casatorit prin Taina Cununiei], iti spune nerusinat ca "ceea ce este frumos si lui Dumnezeu ii place", si ca nu face rau la nimeni prin aceasta, de parca Dumnezeu a facut barbatul pentru mai multe femei, si nu doar pentru una, de parca raul incepe din trup si nu din gand. Un astfel de barbat face parte, precum spunea parintele Arsenie Boca, din turma lui Epicur si nu din turma lui Hristos.
Barbatul care se indulceste si se infrupta cu frumusetea straina [femeia cu care nu este casatorit religios, prin Taina Cununiei], este curvar de-a dreptul, cu totul strain de rostul firesc de sot si tata, de aparator si cap al familiei crestine.

Totusi, datorita intelenirii acestor patimi in firea umana, odata cu trecerea timpului s-a ajuns la nebunia cea mare, ca femeia sa creada ca defapt nu-i nimic rau in a cauta sa fie cat mai admirata si dorita, precum s-a ajuns si la nebunia barbatului ca nu ar fi nimic rau in a te indulci cu frumusetea unei femei, atata timp cat nu atentezi fizic si verbal la integritatea ei. Dar daca asezam ispitirea si poftirea sub lupa dragostei dintre barbat si femeie, vom vedea ca nici un barbat ce-si iubeste femeia, nu este dispus sa accepte ca ea sa caute admiratia altor barbati, precum nici o femeie nu este dispusa sa accepte ca barbatul inimii sale sa pofteasca la alta femeie, fie si numai cu un simplu gand. Asadar, daca vedem ca ispitirea femeii loveste in barbat, la fel cum si poftirea barbatului loveste in femeie, atunci de ce spunem ca nu ar fi nici un rau in acestea?

Deasemenea, constiinta fiecaruia arata ca nici o femeie nu ar fi de acord ca alte femei sa-i ispiteasca barbatul iubit, pentru ca acesta sa nu aiba prilej de a pofti, precum nu este de acord nici un barbat, ca femeia lui iubita sa fie obiect al poftirii si desfranarii in gandul altor barbati. Iata cum deci fratilor, insasi dragostea dintre femeie si barbat denunta si palmuieste faradelegea ispitirii si a poftirii, caci acestea doua sunt cele prin care omul tradeaza adesea dragostea celuilalt, lovind si in ceilalti semeni deopotriva.

Din pacate si femeia prin ispitire, cat si barbatul prin poftire, reusesc sa produca aceleasi fisuri in societate, caci femeia, ispitind, devine doar un obiect de placere vizuala sau fizica, slutindu-si chipul de viitoare sotie si mama unica. In schimb, barbatul prin poftire nu mai este barbat al unei singure femei, precum a lasat rostul Dumnezeu, ci se coboara mai jos decat tagma dobitoacelor, facand din inima sa bordel. Asa se face ca femeia prin ispitire si barbatul prin poftire, se fac vinovati de distrugerea familiei, celula de regenerare si mantuire a omenirii, divizand-o si inmultind-o anarhic precum celulele canceroase.

Diferentele celor doua boli sufletesti se vede din aceea ca ispitirea femeilor este o grija exagerata a propriului trup, ce violeaza simtul vazului si al mirosului in mod special, iar poftirea barbatilor este o lipsa de grija a propriilor simturi si ganduri, ce duc la desfrau. Lucrurile stau asa din pricina ca ispitirea femeilor este mai mult la aratare, prin machiaje, bijuterii, parfumuri si haine indecente, iar poftirea barbatilor este din contra: lucratoare mai mult intr-ascuns, adica in inima si in minte, prin fantezii si indulcirile din timpul zilei cu aduceri aminte ale desfranarii sau prin vise in timpul noptii.
Toate aceste feluri de a pofti ale barbatului il fac sa se invarta intr-un cerc vicios: cu cat cauta sa-si astampere mai mult pofta desfranarii, cu atat o aprinde mai tare, risipindu-si energia genetica si facandu-si vointa din ce in ce mai slabanoaga, pana la stadiul de obsedat sexual.

Dar ispitirea nu este proprie numai femeii ci si barbatului, precum nici poftirea nu este proprie numai barbatului ci si femeii, caci si femeia poate sa pofteasca dar si barbatul sa ispiteasca. Totusi ispitirea este tipica femeii iar poftirea este tipica barbatului, si tocmai de aceea Biserica invata femeia sa se poarte si sa se imbrace cu buna-cuviinta [decent], iar Mantuitorul se adreseaza si le porunceste in mod special barbatilor:

"Ati auzit ca s-a zis celor de demult: "Sa nu savarsesti adulter". Eu insa va spun voua: Ca oricine se uita la femeie, poftind-o, a si savarsit adulter cu ea in inima lui."

Tot de aceea si Sfintii Parinti au pus atat de mult accent pe imbracamintea femeilor, si pe infranarea barbatilor cu privirea asupra femeii, sau cu ferirea de a se indulci cu companie feminina. Toate acestea sunt date pentru a nu a da prilej de cadere in pacat.

Si, a nu ispiti si a nu pofti, sunt obligatiile barbatului si ale femeii deopotriva. Insa datorita inclinarilor specifice barbatului si femeii, iata ca se pune  accentul pentru fiecare in parte potrivit circumstantelor in care se afla. Astfel, femeia sa se ingrijeasca cu precadere sa nu ispiteasca, iar barbatul in mod special sa nu pofteasca.

Aproape niciodata nu a fost doar femeia vinovata de ispitire caci mai mereu, in spatele unei femei care ispiteste, se afla un tata vinovat ce nu i-a dat la timp educatia bunei-cuviinte, precum nici barbatul singur nu este adesea vinovat in a pofti, caci mai mereu in spatele unui barbat care pofteste, s-a aflat o mama vinovata ca nu l-a invatat infranarea, ca i-a tolerat desfranarile, ba chiar i le-a si incurajat. Pentru ispitirea fiicelor si poftirea fiilor parintii au sa dea seama la judecata, iar din pacate multi se vor afla atunci fara raspuns. Cine va fi parinte, sa ia aminte.

Iata fratilor, cum femeia care ispiteste se face vinovata de decaderea sa proprie si caderea in adulter a barbatului, precum si barbatul se face vinovat prin poftire de propria sa cadere si de decaderea femeii ca om, fie numai si in gandul acestuia.

Doar atunci cand femeia va invata sa nu mai ispiteasca iar barbatul va invata sa nu mai pofteasca, vom invata sa fim in sfarsit firesti, vom fi in sfarsit precum pruncii, nemaismintindu-ne unii de altii. Doar asa vom alunga desfranarea din sanul familiei, si tot noianul de necazuri pe care le aduce odata cu placerea sa amagitoare. Asadar, sa invatam sa fim si unii si altii precum pruncii caci "[Nu stiti, oare, ca nedreptii nu vor mosteni imparatia lui Dumnezeu? Nu va amagiti:] Nici desfranatii, nici inchinatorii la idoli, nici adulterii, nici malahienii [cei care practica masturbarea sau se feresc ca sa nu faca copii], nici sodomitii [homosexualii si cei care fac perversiuni sexuale (sex anal, sex oral, etc.)], Nici furii, nici lacomii, nici betivii, nici batjocoritorii, nici rapitorii [ucigasii] nu vor mosteni imparatia lui Dumnezeu." ([Sfantul Apostol Pavel -] 1 Corinteni 6:9-10))

Sursa: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/ispite-barbatesti/15069-ispitirea-femeilor-si-poftirea-barbatilor


FEMEIA IN CARE CRED - Femeia privita prin ochii mei - Femeia Crestina


Femeia in care cred - Femeia privita prin ochii mei - Femeia CrestinaDependenta de iubire, pentru ca din iubire se hraneste, prin iubire respira. Iubirea este Crezul ei. Tresare cand aude cuvinte precum: viata, dragoste, curatie, familie, dor...

Bucuriile ei sunt in cele simple: in copii, natura, cantec, animale... Iubeste lumina si frumosul. Nu rade niciodata indraznet, ea numai zambeste. Se poarta cuviincios in tot locul, nu cauta sa iasa in evidenta cu nimic.

Nu doreste sa placa decat barbatului ei; fidelitatea ei nu e de strajuit, o are in sange. Nu cauta sa domine barbatul, ci doreste sa fie dominata pentru ca se supune din iubire. Frumusetea exterioara o asaza pe o treapta secundara caci adevarata frumusete a ei este reflectata in suflet si pe aceasta cauta sa o evidentieze la exterior.

Ideea banului nu ii surade; simte teama ca o falsifica, ca o robeste, teama ca-i ucide Crezul. Nu arata niciodata lacrimi false; mintea ei este in inima, caci cugetul ei si inima, sunt UNA.
Asculta adesea glasul inimii, caci el o calauzeste. Prefera pacea in schimbul dreptatii, dar iubeste totdeauna Adevarul. Glasul ei nu este niciodata poruncitor si nici lingusitor; ea vorbeste totdeauna cu sfiala. Iubirea ei acopera cu tacere greseala celuilalt, dar nu uita sa stea de vorba cu cel gresit pentru a-l indrepta. Plange cu cel ce plange, si se bucura impreuna cu cel ce se bucura. Ea sufera in tacere si are intotdeauna un zambet de rezerva.

Iubeste fara sa ceara nimic in schimb; iubeste pana la jertfa de sine. Nadejdea ei se intemeiaza pe credinta si lupta pentru a-si apara valorile. Are puterea sa vindece o inima ranita numai cu un sarut si o imbratisare. Tinde sa-si sporeasca continuu dragostea, caci este guvernata de Legea Dragostei; tinde spre sublim. Traieste puternic orice clipa, caci timpul este o comoara pentru ea. Pe buze ii poti citi intotdeauna un cantec divin iar ochii sunt poarta catre inima ei - locul unde se adaposteste dragostea si adesea lacrimile ei sunt cele prin care poti sa-i zaresti inima. O intalnesti adesea ingandurata, caci privirea-i e departe; cetatea ei statatoare... nu este aici.

Numele ei este Femeie! Este Femeia standard, este Femeia in care cred. Cu cat lupta sa atinga cat mai multe din aceste valori, cu atat se apropie de menirea sacra care i-a fost lasata de catre Dumnezeu. Iar cu cat se indeparteaza de aceste sacralitati, cu atat degenereaza din nobletea, conditia de femeie, isi pierde din feminitate si devine un obiect artificial.
Femeia este cea care mentine focul dragostei intr-un camin, este cea care alaturi de barbat poate face in cadrul familiei ei un adevarat rai pe pamant.


Elena J.

Sursa:
- http://ortodox.md/femeia-in-care-cred/

- https://luminapentrucandeladinsuflet.wordpress.com/2012/02/06/femeia-privita-prin-ochii-mei/


Sfaturi nepotrivite, sfaturi potrivite

Proorocul Iezechiel vorbea despre vremea in care "preotului ii va lipsi cunostinta legii si batranului sfatul" (Iezechiel 7:26)
Formularea este actuala - in zilele noastre exista din ce in ce mai multi clerici modernisti, carora le lipseste cunostinta Legii, a predaniei Sfintilor Parinti, si din ce in ce mai multi batrani, formatori de opinie, filosofi si chiar teologi care dau sfaturi gresite.

Revenind la problema imputinarii batranilor care pot da sfaturi de valoare, e necesar sa intelegem ca in vremea de astazi cautarea unui duhovnic potrivit, a unor nasi potriviti pentru cununie, a unor prieteni seriosi sau a unor persoane de incredere care sa poata da indrumari potrivite, este tot un fel de cruce.
Iar cei care culeg raspunsuri la repezeala, fara discernamant, de la oameni nepotriviti, din presa scrisa sau de la televizor, doar pentru ca aceste raspunsuri le sunt pe plac, vor culege roadele amare ale superficialitatii lor, tocmai otravindu-se cu sfaturile nepotrivite...

Sfaturi din Biblie cu Cuvantul lui Dumnezeu, Iisus Christos (Hristos)

"Porunca noua dau voua: Sa va iubiti unul pe altul. Precum Eu v-am iubit pe voi, asa si voi sa va iubiti unul pe altul.
Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." Iisus Hristos (Sfanta Evanghelie dupa Ioan - Ioan 13:34, 35)

"Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nimeni nu vine la Tatal Meu decat prin Mine." Iisus Hristos (Sfanta Evanghelie dupa Ioan - Ioan 14:6)

"Aceasta este porunca Mea: sa va iubiti unul pe altul, precum v-am iubit Eu.
Mai mare dragoste decat aceasta nimeni nu are, ca sufletul lui sa si-l puna pentru prietenii sai.
Voi sunteti prietenii Mei, daca faceti ceea ce va poruncesc." Iisus Hristos (Sfanta Evanghelie dupa Ioan - Ioan 15:12-14)

"Va rataciti nestiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu." Iisus Hristos (Sfanta Evanghelie dupa Matei - Matei 22:29)
"Cercetati Scripturile, ca socotiti ca in ele aveti viata vesnica. Si acelea sunt care marturisesc despre Mine." Iisus Hristos (Sfanta Evanghelie dupa Ioan - Ioan 5:39)

"Fiti, dar, voi desavarsiti, precum Tatal vostru Cel ceresc desavarsit este." Iisus Hristos (Sfanta Evanghelie dupa Matei - Matei 5, 48)

Biblia - Sfanta Scriptura - Sfanta Evanghelie - Biblia Ortodoxa - BibliaOrtodoxa.ro



Inforamtii utile:
- Moda crestina - RUSINEA FEMEILOR DIN ZIUA DE AZI (machiaj, pantaloni, decolteuri, fuste si rochii provocatoare, etc.) SI VINOVATII LOR! - Femeile care se imbraca in, poarta haine barbatesti sunt URACIUNE in fata lui Dumnezeu. - TRUP FRUMOS SI SUFLET MORT.

- Femeia crestina si femeia moderna - Unde este FEMEIA CRESTINA de candva? - Ce e cu tine FEMEIE CRESTINA? - Si despre IMBRACAMINTE, INCALTAMINTE, PODOABE, BIJUTERII, PLAJA, VOPSIT, MACHIAJ SI PRIVIRE intr-o CULTURA A CURVIEI, a desfranarii, desfraului, etc

- Despre batic amanunt sau element de identitate - Maica Siluana Vlad - Radio Logos - Audio - 58 minute

- Eros si Agape doua moduri diferite de a iubi - Sexualitate si Iubire la inceputul mileniului III (3) - Maica Siluana Vlad - Audio - 135 minute

- Relatiile dinaintea casatoriei. SI DESPRE FETELE PROVOCATOARE, IMBRACAMINTEA MODERNA SI PARTENERUL IDEAL, CAPCANELE CASATORIILOR DE PROBA, "lacrimile femeii". De ce e pacat CONCUBINAJUL si DE CE SUFERA FETELE? Pandemia curviei: LUMEA CA URIAS ABATOR UMAN

- MERSUL LA PLAJA (la mare, piscina, bazin, strand, etc.) SI CRESTINII - De ce NU ESTE CRESTINESTE SA MERGI LA PLAJA in slip si sutien, costum de baie (in chiloti, bikini, tanga, etc.)? DE CE ESTE PACAT, NECUVIINCIOS SA MERGEM LA PLAJA? - Crestinul si plaja

- ATACUL IUBITORILOR DE MORALITATE PUBLICA din Suceava IMPOTRIVA PORNOGRAFIEI STRADALE: Dorim sa ne bucuram de inocenta copilariei noastre, drept dat de Dumnezeu. - RECLAMELE IN SLIP SI SUTIEN, COSTUM DE BAIE, DISTRUSE PENTRU CA SUNT PORNOGRAFIE STRADALA

- Pornografia maladia secolului XXI - Virgiliu Gheorghe - Editura Prodromos, Asociatia pentru apararea familiei si copilului - 2011 (prima editie) (carte - descarcare GRATUITA -  PDF)

- AVORTUL: Ultima exploatare a femeilor - BARBATII L-AU IMPUS. BARBATII DOMINA PRIN EL. BARBATII IL POT COMBATE. - Brian E. Fisher - Editura ProValori Media - 2014 (prima ed) - ABORTION: The Ultimate Exploitation of Women - MEN STARTED IT. MEN OPPRESS WI... (carte - descarcare GRATUITA -  PDF)

- ALEGEREA DUHOVNICULUI, pericolul aparentelor inselatoare, "PACEA" SUPERFICIALITATII IMPATIMITE si usuratatea dezlegarii neroditoare la impartasanie. Alegerea duhovnicului PACEA FALSA. Provocarile crestinului ortodox in zilele de astazi-Singhel Ioan Buliga

- CASATORIA CRESTINA SE FACE O DATA IN VIATA in dreapta credinta, OrtoDoxa: Ce a unit Dumnezeu, omul sa nu desparta! - CE A IMPREUNAT DUMNEZEU OMUL SA NU DESPARTA. (Matei 19:6)

- PORNOGRAFIA STRADALA de pe DOMENIUL PUBLIC, PRIVAT INCALCA FLAGRANT LEGEA PENTRU PREVENIREA SI COMBATEREA PORNOGRAFIEI (in scopul protejarii DEMNITATII PERSOANEI, A PUDORII si MORALITATII PUBLICE) legea 196 din 2003, legea AUDIOVIZUALULUI 504 din 2002!

- Drepturile si obligatiile omului

***
- PROSTITUTIA SI SUPREMATIA MASCULINA - Alianta Familiilor din Romania (AFR) - CulturaVietii.ro - 8 decembrie 2014

- INFOGRAFIC: Educatie sexuala vs. Educatie pentru familie (III) - PRO VITA Bucuresti - CulturaVietii.ro - 6 noiembrie 2015

- TRAFICUL DE PERSOANE IN ROMANIA: 38% DINTRE VICTIME SUNT COPII - Traficul de persoane exploateaza divers prin: munca fortata, cersetorie, exploatare sexuala, recoltare de organe, obligare la furt si la savarsirea de alte infractiuni - Alina Ioana Dida - CulturaVietii.ro - 18 iunie 2015

- 18 octombrie: Impotriva traficului de persoane - TRAFICUL DE PERSOANE ESTE SCLAVIA ZILELOR NOASTRE. Conform estimarilor, astazi traiesc mult multi oameni in sclavie decat vreodata in istorie. Traficul de persoane are loc in toata lumea, inclusiv in Europa. Mii de persoane sunt exploatate anual sub diferite forme. - Alina Ioana Dida - CulturaVietii.ro - 14 octombrie 2015
Aproximativ 62% din traficul de persoane din Uniunea Europeana se face in scopul exploatarii sexuale, iar locul secund e ocupat de traficul prin munca fortata.

- TRAFICUL DE PERSOANE: INFORMATII SOCANTE - Benjamin Skinner este expert in problemele aduse de traficul de persoane, a lucrat pentru Administratia Americana si pentru Forumul Economic Global si a publicat cartea A Crime so Monstruos. Face to Face with Modern-Day Slavery. - Alina Ioana Dida - CulturaVietii.ro - 23 iunie 2015


***
- Ispite feminite

- Machiajul - masca frumusetii

- Pacatele banale care raman pacate... si in modernitate: TINUTA PROVOCATOARE, MACHIAJUL, IMPODOBIREA... Sminteala femeilor si vina barbatilor

- MIRONOSITELE - Viata crestinilor din Etiopia - PAROHIA - SALVAREA BISERICII - Robia si idolatria moderne. - Despre MODA IN IMBRACAMINTE si cine o dicteaza. CUM TREBUIE SA (NU) FIE FEMEIA CRESTINA?

- ZESTREA TINERETII ca mod de a fi, PRIETENIA CU DUMNEZEU, CONFORTUL AUTO-AMAGIRII si CURAJUL SINCERITATII fata de tine insuti: Fuga inspre DISTRACTIE este o FUGA DE SINE pentru ca, intalnindu-te cu tine, intra in CRIZA constiinta ta - Parintele Pantelimon

- Un baiat, o fata si Dumnezeu in prietenia lor - Pr. Nicolae Tanase - Bacau - Video - 124 minute

- Iubirea nu poate fi inlocuita de nimic, dar ea inlocuieste totul. - Pr. Nicolae Tanase - Audio - 134 minute

- CAND LIBERTATEA SEXUALA DOMINA, SANATATEA SEXUALA ARE DE SUFERIT - Despre Bolile cu Transmitere Sexuala si sexul vaginal, oral, anal, protectia prezervativelor,etc. Fetelor nu li se spune ca sunt biologic mai vulnerabile decat baietii. Dr. Miriam Grossman

Adevarul despre Avort - Ce NU se spune despre: avort, anticonceptionale, contraceptive, sterilet, RU 486 (Mifepristone), avort timpuriu, avort menstrual, avort hormonal, avort medicamentos, Sindromul Post-Avort, bolile cu transmitere sexuala, prezervativ, spermicide, fertilizarea in vitro - FIV, cum se dezvolta copilul nenascut (intre conceptie si nastere), dezvoltare embrionara, fetala, etc. Studii medicale, filme, marturii, etc. - www.AdevarulDespreAvort.ro

- Strigatul mut . . .The Silent Scream . . . - Un fost doctor abortionist (Dr. Bernard N. Nathanson) descrie cum se face un avort si cum se comporta copilul cand bisturiul se apropie si incearca sa il sfasie. - AdevarulDespreAvort.ro

- CUM SE FACE AVORTUL ! - SOCANT - CEL MAI DUR FILM DESPRE AVORT - AVORTUL CHIRURGICAL, AVORTUL LA CERERE, AVORTUL PRIN CHIURETAJ - AdevarulDespreAvort.ro

IN YOUR FACE. DOCTORS FOR LIFE - Protectia prezervativului impotriva bolilor cu transmitere sexuala adevar sau minciuna? Despre bolile cu transmitere sexuala, bolile venerice: HIV, SIDA, Sifilis, Chlamydia, Gonoreea (blenoragia), Herpesul genital, HPV, etc. - AdevarulDespreAvort.ro

SEXUALITATEA EXCESIVA CRESTE RISCUL CANCERULUI DE SAN, IN TIMP CE DRAGOSTEA IL MICSOREAZA

SEXUL ARE INTODEAUNA UN PRET - Relatiile intime inaintea casatoriei - "Costul" relatiilor intime in afara casatoriei - Sexualitate - SEX HAS A PRICE TAG - Pam Stenzel - AdevarulDespreAvort.ro

RELATIILE INTIME, SEXUALE, DEZORDONATE (LIBERTINAJUL) DUC LA SCHIMBARI BIOLOGICE, LA AFECTIUNI IMUNITARE, BOLI IMUNOLOGICE, ETC - Prin fidelitatea conjugala, relatiilor conjugale, oamenii isi pastreaza si un bun sistem imunitar - Pro Vita - Larisa Iftimie

SEX ORAL, SEX ANAL, ANALINGUS SI CONTACTAREA BOLILOR CU TRANSMITERE SEXUALA, CANCER, SLABIREA SISTEMULUI IMUNITAR, ETC. - Ce spune despre sexul oral, sexul anal, etc. medicina, stiinta si Biserica Ortodoxa?

- PORNOGRAFIA, MALADIA SECOLULUI XXI - Conferinta si lansare de carte. O carte care e bine sa fie citita de orice adolescent, tanar, parinte, profesor, dascal, etc. - Virgiliu Gheorghe biofizician, doctor in bioetica - 24 Februarie 2011 - Video - 149 minute

- EFECTELE EROTISMULUI MEDIATIC IN FAMILIE - Virgiliu Gheorghe biofizician, doctor in bioetica. Autor al unor lucrari de referinta in domeniul audiovizualului - Intalniri Sophia - La libraria Sophia - 9 Octombrie 2012 - Video - 90 minute

- Stiinta Dorintei Sexuale (Poftei Trupesti) - Despre dorinta sexuala, pofta trupeasca din perspectiva stiintei: ce este, cum apare, cum o folosim sanatos, cum o controlam, diferenta intre dragoste, iubire si dorinta trupeasca,etc- The Science of Lust - Video

- Pornografia maladia secolului XXI - Virgiliu Gheorghe - Editura Prodromos, Asociatia pentru apararea familiei si copilului - 2011 (prima editie) (carte - descarcare GRATUITA -  PDF)

- PRODUSELE COSMETICE UZUALE contin substante EXTREM DE TOXICE! - Vezi INGREDIENTELE NESANATOASE din aceste cosmetice si produse de ingrijire, si BOLILE DECLANSATE DE ACESTEA. - Alternativele la cosmeticele uzuale sunt produsele Bio sau Organice, Ecologice

- ODISEEA VIETII - Viata intrauterina, de la conceptie pana la nastere. - MIRACOLUL VIETII - Si despre: Cand incepe Viata? Conceptie, embrion, fat, copilul nenascut, etc. - Odyssey of Life - La Odisea de la Vida - L'Odyssée de la Vie - Inregistrari Video

- DREPTUL LA VIATA AL FIECARUI OM - Care este diferenta intre libertate si libertinaj? Femeile care inghit pilulele, accepta prezervativul sau folosesc metoda calendarului, etc. se prostitueaza? Adevaratul Canon pentru avort?... etc. - Pr. Nicolae Tanase

- Indrumarul medical si crestin despre viata al Federatiei Organizatiilor Ortodoxe Pro-Vita din Romania - Dr. Christa Todea-Gross, Preot prof. dr. Ilie Moldovan - Editura Renasterea - 2008 (prima editie) (carte - descarcare GRATUITA -  PDF)

- VACCINURILE: PREVENTIE SAU BOALA? - O noua patologie pediatrica - Dr. Christa Todea-Gross - Editura Christiana - 2012 (prima editie) (carte - descarcare GRATUITA - PDF)

- Vanzarea NEBUNIEI - Suntem toti nebuni? - The Marketing of MADNESS - Are We All Insane?- ADEVARUL despre INDUSTRIA FARMACEUTICA, PSIHIATRII, BOLILE MENTALE INVENTATE, DROGURILE PSIHOTROPE de pe reteta, EFECTELE LOR SECUNDARE GRAVE, FATALE - Video - 176 min

- PANDEMIA CU VIRUSUL CORONA (Coronavirus) este adevarata sau este o minciuna? Autoritatile statului si mass-media din Romania (etc.) fac declaratii neadevarate despre o PANDEMIE CARE NU EXISTA! - Neadevaruri promovate de anumite grupuri de interese imorale- Despre SINODUL DE LA CRETA, un SINOD TALHARESC (MINCINOS), sinodul Panortodox fals, mincinos

- CRACIUNUL SARBATOARE crestina sau PAGANA, IDOLATRA? Craciun sau Nasterea Domnului Dumnezeului, Creatorului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos? Conceptul de Mos Craciun si Mos Nicolae sunt elemente pagane de sarbatori. CRACIUNUL ESTE O SARBATOARE PAGANA

- Despre ECUMENISM si VANZAREA DREPTEI CREDINTE, CREDINTA ORTODOXA - ECUMENISMUL este SUMA TUTUROR EREZIILOR, EREZIA EREZIILOR! - SINODUL MINCINOS din 2016

- Principiile alimentatiei in Sfanta Scriptura si la Sfintii Parinti si CE ESTE CU ADEVARAT POSTUL (CE NU ITI SPUN MAJORITATEA CELOR DIN CLER, MAJORITATEA PREOTILOR, EPISCOPILOR, ETC) ! - Preot Iustin Petre, staret la Manastirea Ioan Casian din Constanta

- SA TRAIM SANATOS FARA TOXINE. GHID FUNDAMENTAL. ALIMENTE SI PLANTE NATURALE PENTRU REGENERAREA CELULARA COMPLETA - Dr. Robert Morse - Editura Paralela 45 -2005 (prima ed) The Detox Miracle Sourcebook: Raw Food and Herbs for Complete Cellular Regeneration (carte - descarcare GRATUITA - PDF)